eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPłatność kartą - wygoda czy udręka?Re: Płatność kartą - wygoda czy udręka?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność kartą - wygoda czy udręka?
    Date: Tue, 23 Aug 2005 00:21:03 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 40
    Message-ID: <m...@d...localdomain>
    References: <65929$43062585$53905b18$28731@news.chello.pl>
    <de5c69$mbu$3@news.onet.pl> <1x99lzbxvvul3.16f2x2u4415tb$.dlg@40tude.net>
    <de5irb$8mp$1@news.onet.pl> <2...@h...hell>
    <de5jp2$9ou$1@news.onet.pl> <de5ko8$dfk$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <de5l1g$coj$1@news.onet.pl> <deapa2$j10$1@inews.gazeta.pl>
    <debrd8$j5o$1@nemesis.news.tpi.pl> <dech2n$km9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: coe243.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1124749279 28254 83.31.184.243 (22 Aug 2005 22:21:19
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 22 Aug 2005 22:21:19 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:S9UjDsiCt9FkKRIr0Bx9TNYYLHA=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:361420
    [ ukryj nagłówki ]

    "MarekZ" <m...@w...irc.pl> writes:

    > To polega po prostu na tym, ze zamiast przeciagac karte przez terminal
    > albo wpisywac jej numer na terminalu, sprzedawca dzwoni do swojego
    > agenta rozliczeniowego, podaje glosowo numer karty oraz kwote
    > platnosci, ten ktos po drugiej stronie wysyla elektronicznie zapytanie
    > do wystawcy karty z podanymi parametrami i otrzymuje"decyzje
    > wystawcy": odrzucic transakcje albo zaakceptowac transakcje.

    Niezupelnie. Autoryzacja glosowa moze wygladac roznie, ale
    mozliwosci sa mniej-wiecej takie:
    1a) sprzedawca wypelnia kwity "zelazkowe" (np. przeciaga - odbija sie
    karta i jego blacha, wpisuje sume i date).
    1b) lub sprzedawca przeciaga karta przez terminal, lub wpisuje dane
    (numer + data waznosci) z klawiatury

    2) opcjonalne - terminal wyswietla polecenie "zadzwon do centrum
    karcianego" (sprzedawca moze to zrobic bez tego polecenia)

    3) sprzedawca dzwoni

    4) sprzedawca rozmawia z komputerem lub zywa osoba, podaje (lub wpisuje
    DTMFem) dane transakcji

    5) opcjonalne - sprzedawca rozmawia z zywa osoba nawet jesli wczesniej
    rozmawial z komputerem
    6) opcjonalne - zywa osoba prosi o przekazanie sluchawki klientowi
    oraz przelacza rozmowe gdzie trzeba (do pracownika wydawcy karty
    lub kogos, kto sie dla niego takimi rzeczami zajmuje)
    7) opcjonalnie - klient rozmawia sobie z wlasnym bankiem, po czym oddaje
    sluchawke sprzedawcy, ktory rozmawia dalej ze swoim centrum

    8a) sprzedawca dostaje kod autoryzacji, ktory wpisuje do terminala lub
    do kwitu zelazkowego, lub
    8b) sprzedawca dostaje odmowe, lub
    8c) sprzedawca zatrzymuje karte.

    Nie jest to kompletna procedura, ale przedstawia ogolne zasady.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1