  • Data: 2010-08-01 09:38:06
    Temat: Re: Po Gruzji pora na... Uzbekistan
    Od: "kashmiri" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    g...@o...pl <g...@o...pl> dared to write:

    > bankowości uzbeckiej. Chociaż pierwsze wrażenia sugerują, że tych
    > tajników nie będzie wiele.
    >
    > Mają tam Belkę? A konta oszczędnościowe z dzienną kapitalizacją?
    >
    > Ile płacą za depozyty np. w eur?

    Sporo. Na bazarze o 20% więcej niż w banku. Miejscową gotówką ;) Tylko że nie są to
    depozyty. No i na bazarze możesz zamienić kasę w drugą stronę, co w banku wcale nie
    jest gwarantowane. W każdym razie niektóre firmy, które tu zainwestowały, a nie mają
    poparcia "z góry", czekają latami na zgodę na walutę...

    Gospodarka centralnie planowana ze sporą szarą strefą. Banki niemal wyłącznie
    państwowe.

    Odradzono mi wkładanie karty do bankomatu, bo mogę jej już więcej nie zobaczyć.

    A poza tym piękny kraj, i wcale nie biedny.

    k.