  • Data: 2020-11-06 15:33:35
    Temat: Re: Podatek Belki....
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ale nie - wiesz, ze placisz tych ~18% dochodowego, a potem kaza ci z
    > tego obliczyc skladke na NFZ, odjac od podatku, i najwyrazniej dodac,
    > skoro na koniec znow wychodzi 18%.

    No ale przecież od podatku odliczasz tylko część składki zdrowotnej, jak
    ją doliczysz (w całości, tyle ile zapłaciłeś, nie tyle ile masz prawo
    odliczyć), to łącznie wyjdzie więcej niż "18%" (czy ile tam komu
    wychodzi).

    > Byc moze. Ale zakladamy, ze stosownie zarobki by podniesli.
    > Natomiast potem na pewno posluch zyskalyby ruchy, co by mowily
    > "obnizyc podatki, bo 55% to za duzo"

    Z tym że to nie byłoby 55%, a znacznie więcej. Sam widzisz, że wydaje
    się, że podatki są niższe.
    Ja nawet tak od ręki nie byłbym chyba w stanie wymienić wszystkich
    podatków, które płacę - zapewne też wydaje mi się, że jest tego mniej.

    > Zauwaz tez, ze pewne podzielenie pozwala lepiej stosowac te podatki -
    > pit jest od zarobkow, vat od wydatkow, paliwowy od samochodow ...

    inny od nie mieszkania pod mostem, inny od tego, że oddychamy, inny od
    tego, że deszcz pada. W jaki sposób lepiej pozwala je stosować?
    --
    Krzysztof Hałasa