  • Data: 2012-12-02 12:33:48
    Temat: Re: Podatek "belkowy" od lokat pobrali 100% i 50% i 25%
    Od: SQLwiel <"[nick]"@guglowapoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-12-02 11:56, Tomasz Chmielewski pisze:

    > Zakladajac, ze mowisz o powszechnym obrocie akcjami (poprzez gielde) -
    > przeciez to co opisujesz (kupno akcji), nie ma zwiazku z inwestycja w
    > firme X.
    >
    > "Inwestujesz" jedynie w kogos, kto te akcje sprzedal, i najczesciej
    > bedzie to spekulacja. Firma X zasadniczo nic z tego nie ma.
    >
    > Wyjatkiem bedzie sprzedaz akcji przez firme X.

    Poniekąd masz rację. Kupując akcje na giełdzie - odkupujesz je od kogoś,
    kto kiedyś-tam je kupił przy emisji, skąd firma X pozyskała pieniądze na
    rozwój i tworzenie zysku.
    Nie napisałem tego wyraźnie, ale miałem na myśli właśnie rynek pierwotny.

    Rozwijając drugą część: pożyczasz pieniądze bankowi, bank sobie bierze
    swoją prowizję za całość tego manewru (różnica między % kredytu i
    depozytu), pożycza je firmie X, firma X ma na rozwój i ma potem z czego
    oddać więcej, niż wzięła i wszyscy są zadowoleni. Zainwestowałeś w firmę X.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. SQLwiel.