    From: "Artur" <...@...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podawanie numeru karty kredytowej w Internecie
    Date: Mon, 25 Jun 2007 06:01:40 +0200

    > jeśli na koncie karty mam zero złotych - to nie będzie autoryzacji
    > transakcji, ale co jeśli:
    > - ostateczne obciążenie karty przyjdzie na inna(wyższą) kwotę niż
    > kwota autoryzacji (IMHO bank nie ma prawa nie przyjąć takiego
    > obciążenia?)
    > - obciążenie karty przyjdzie mimo braku wcześniejszej autoryzacji ?

    Przyłączam się do tego pytania, bo właśnie w hotelach zastrzegają
    sobie prawo do preautoryzacji karty kredytowej gościa jeszcze
    przed przyjazdem.

    Wydaje mi się, że sposób z taką kartą jest bardzo dobry przy jakiśm
    zakupie w Internecie gdy cała sprawa przebiega w ciągu paru godzin,
    najdalej paru dni.
    W przypadku rezerwacji hotelu jest inaczej, bo często moment
    rezerwacji od momentu wyjazdu dzieli długi okres czasu, przy czym
    różnie bywa z opłatą - czasem całość jest pobierana przy rezerwacji,
    czasem tylko za pierwszą noc, a czasem karta jest tylko gwarancją
    wypłacalności, a płacić można w hotelu gotówką (właśnie ten ostatni
    przypadek w tej chwili przerabiam, ale ineresują mnie wszystkie).

    Pozdarwiam
    Artur