    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podawanie numeru karty kredytowej w Internecie
    Date: Mon, 25 Jun 2007 00:20:43 -0500

    <k...@o...pl> wrote in message
    news:1182719127.146615.156900@n60g2000hse.googlegrou
    ps.com...

    > najlepiej miec taka karte i "tankowac" konto przed
    > placeniemhttp://direct.money.pl/money/264/
    >jeśli na koncie karty mam zero złotych - to nie będzie autoryzacji
    >transakcji, ale co jeśli:
    > - ostateczne obciążenie karty przyjdzie na inna(wyższą) kwotę niż
    >kwota autoryzacji (IMHO bank nie ma prawa nie przyjąć takiego
    >obciążenia?)
    >- obciążenie karty przyjdzie mimo braku wcześniejszej autoryzacji ?

    Odpowiedź nr 2.
    Bank ma obowiązek przyjąć każde obciażenie karty jakie przyjdzie z Visy czy
    Mastercard. Nawet jeśli nie było autoryzacji.
    Dopiero w trakcie reklamacji brak autoryzacji będzie podstawą do cofnięcia
    obciążenia karty o ile sprzedawca nie będzie potrafił wiarygodnie wykazać,
    że to jednak posiadacz karty dokonał transkcji.

    Tylko na etapie autoryzacji bank może odpowiedzieć "NIE" na zapytanie
    autoryzacyjne. Potem obciążyc kartę musi zawsze, niezależnie od tego jak
    duży debet dozwolony/czy nie dozowolony spowoduje to na koncie czy tae o
    ile zostanie przekroczony limit karty.
    Dla chcacych dyskutować polecam najpierw archiwum grupy, bo powtarzać się
    nie ma sensu.