  • Data: 2009-03-25 18:28:11
    Temat: Re: Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek ...
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gqdrjh$pt5$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    ewicz,wid,10927736,cz
    > Cytat z artykułu:
    > "Teraz banki podnoszą poprzeczkę, jeżeli chodzi o wymagania stawiane
    > kredytobiorcą (...)"
    > Jak można za pomocą kredytobiorcy stawiać wymagania, i komu?
    > Wieslaw

    To jest akurat najmniej ważne. Gorzej, że pani ta nie ma pojęcia o czym
    pisze, już w pierwszym akapicie np.:

    ---
    Sprzedałam mieszkanie, klient wziął je na kredyt. Podpisałam umowę sprzedaży
    w notariacie, kupujący dostarczył komplet dokumentów do banku, a bank
    opóźnia się z przelaniem należnej mi kwoty na moje konto. Co mogę zrobić?
    Zawierając taką umową, w której bank w terminie późniejszym będzie płacił za
    mieszkanie, należało podać termin, do którego pieniądze zostaną przelane i
    gdyby bank do tego czasu nie zapłacił, to wówczas transakcja nie dochodzi do
    skutku. Dotychczasowy właściciel będzie właścicielem swojego mieszkania, a
    akt notarialny po prostu nie będzie ważny. W akcie notarialnym zawsze musi
    być adnotacja, że należność za mieszkanie została już uiszczona, czy będzie
    uiszczona w przyszłości.
    ---

    Co jest zwyczajną bzdurą, bo transakcja sprzedaży jest ważna pomimo
    braku zapłaty, a jedynie sprzedającemu przysługuje roszczenie o zapłatę ceny
    sprzedaży. Taka konstrukcja jak pisze ta pani jest co prawda możliwa, ale
    nazywa się "warunkowa umowa sprzedaży" i po zaistnieniu tegoż warunku trzeba
    sporządzić drugą umowę przeniesienia własności nieruchomości. Ewentualnie
    zawrzeć umowę przedwstępną, a po zapłacie właściwą umowę sprzedaży, tylko,
    że banki nie bardzo przystają na taki układ.