    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polbank KK zamknieta, a jednak nie zamknieta
    Date: Sun, 09 Mar 2008 18:30:36 +0100

    "kashmiri" <k...@i...pl> writes:

    > Bank - ani nikt inny - nie moze w zaden sposób ingerowac w tresc
    > zlozonego przez Ciebie oswiadczenia woli.

    Oczywiscie. Przeciez dopiski banku nie beda fragmentami mojego
    oswiadczenia woli.

    Gdyby bank upieral sie ze to ja dopisalem, to wtedy sprawa wyglada
    nieco inaczej, ale jesli tego nie robi, to nie ma problemu.

    Przyklad a) nigdy nie "dopisywales" niczego na fakturze? Np. ze
    otrzymales towar, albo po prostu wlasnego imienia i nazwiska, i nigdy
    nie podpisywales sie jako odbiorca?

    A jesli np. pracujesz na etacie, nigdy nie skladales kwitu o
    np. urlop, i np. szef nigdy nie pisal na tym kwicie "zgadzam sie" itp?

    A jesli masz na mysli brak "mocy prawnej", ktora oczywiscie normalnie
    (w przypadku dopiskow) nie ma zadnego sensu, to wez pod uwage, ze
    mozesz upowaznic kogos do uzupelnienia swojego oswiadczenia woli, i
    takie uzupelnione oswiadczenie bedzie wazne. Typowo stosowane z
    wekslami. Mozesz miec takze upowaznienie ogolne do wyrazania
    oswiadczen woli w czyims imieniu (w przypadku instytucji nie ma nawet
    innego wyjscia, bo mury zwykle sa nieme i niepismienne).

    > Dla przykladu: wyobraz sobie, ze bank "dopisuje"
    > pare cyfr na twojej umowie kredytowej...

    A niech sobie dopisuje, po to umowy sporzadza sie w dwoch+
    egzemplarzach, by bylo wiadomo jaka byla oryginalna tresc.
    --
    Krzysztof Halasa