  • Data: 2009-12-12 11:51:32
    Temat: Re: Polbank lokata 6,5%
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Valdi" hft9s1$vmf$...@n...interia.pl

    > Czyli jednak wychodzi na to, że sprzedaż polskiego sektora bankowego w
    > zachodnie ręce przyniosła nam wymiernie korzyści :)

    Niekoniecznie. Być może nie mielibyśmy tak złej kondycji gospodarczej,
    gdyby nie było sprzedaży tych banków. :) Zysk banków byłby zyskiem Polski.
    Gdyby te banki były państwowe -- ich zyski płynęłyby tylko do rąk polskich,
    bogacąc Polaków i Polskę. To z zysków, czego by nie oddawano w pensjach,
    trafiałoby do państwa, które (dzięki temu trafianiu zysków) mogłoby
    zmniejszyć podatki. A pensje można by było regulować (ograniczać) za
    pomocą popiwków itp. restrykcji. (naród byłby właścicielem, więc miałby
    prawo do decydowania o wysokości zarobków)

    Ponadto dobre funkcjonowanie banków w Polsce nie wystarczy do dobrego życia w Polsce.

    Ponoć ,,nasze'' banki nie mogą odsyłać zysków do swych central -- poza Polskę.
    Ile w tym prawdy -- nie wiem. Chyba zero, bo po co ktoś by kupił nasz bank,
    jeśli nie mógłby czerpać z tego banku korzyści? Zadowoliłby się satysfakcją
    posiadania banku w obcym państwie? :)

    Ale istotnie -- w obecnej sytuacji lepiej dla nas, jeśli ,,nasze'' banki
    są zagranicznymi, o ile ta zagranica nie ma kryzysu, a chyba nie ma.
    Wprawdzie o światowym kryzysie słychać cały czas, ale imo ich kryzys
    jest lepszy od naszego dobrobytu pomimo tego, że od czasu do czasu
    ktoś podaje, że nigdzie nie ma tak dobrze, jak w Polsce.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'