    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polbank nie wysyła 1 i 2 sesji Elixiru?
    Date: Wed, 18 Aug 2010 11:27:20 +0000 (UTC)

    Dnia Wed, 18 Aug 2010 10:23:46 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > "Przemyslaw Kwiatkowski" i4g0mi$dcp$...@i...gazeta.pl
    wykonanie tego przelewu mają 2 (3?) dni, więc MOGĄ go
    skontaktować się nie udało, to co innego mogli

    > Po co blokować, jeśli warunkiem odblokowania ma być nadal brak potwierdzenia? :)
    > Jeśli wg Ciebie jest OK -- chyba upały Ci zaszkodziły. :)

    Oczywiście że to jest OK. Nie jest niczym niezwykłym, jeśli ktoś zleci
    przelew a potem nie jest w zasięgu sieci GSM albo po prostu nie chce
    odbierać za granicą anonimowych telefonów. Weryfikowanie zlecenia przez
    bank jest dodatkowym "bonusem" - bo zawsze może być odpowiedź "nie, to nie
    ja zlecałem, proszę anulować". Ale jeśli się nie uda skontaktować - to
    powinni zrealizować zlecenie. Swoją drogą, banki mogłyby w przypadku braku
    odpowiedzi na pierwszy telefon wysłać SMSa z informacją i prośbą o odwołanie
    jeśli transakcja jest fraudem.

    > Zwykle chyba łatwo sprawdzić, czy przelew jest próbą kradzieży, czy nie.
    > Jeśli znienacka klient (lub ktoś w jego imieniu bez jego wiedzy) zleca
    > przelanie 10 tałzenów, podczas gdy do tej pory przelewał po sto złotych,
    > może mamy do czynienia z kradzieżą, ale jeśli często tak przelewał i na
    > dodatek na koncie ma sto tysięcy, z których przelewa dziesięć tysięcy,
    > to chyba nic podejrzanego w takim zleceniu nie ma. Ponadto konto odbiorcy
    > też sporo daje do myślenia. Jeśli od dawna na nie przelewał, chyba nie ma
    > w takim zleceniu nic podejrzanego.

    No i opisałeś sytuacje, w których następuje weryfikacja zleceń. Ale to że
    podpadają pod weryfikację nie oznacza że nie powinni realizować aż do
    momentu gdy się skontaktują.

    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944