    From: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polecenie przelewu (wire transfer) bez konta w banku
    Date: Sat, 14 Feb 2009 18:59:42 +0100

    bradley.st wrote:

    > No, o SWIFTcie to przynajmniej niektorzy slyszeli ;) Przynajmniej
    > managerowie oddzialow. Przynajmniej w wiekszych miastach. :)
    > A tak na marginesie: dziwi mnie to akceptowanie 'wire transfer' przez
    > sprzedawce, bo za to zazwyczaj placi i nadajacy (ca. $20) i
    > odbierajacy (ca. $12 - $15), wiec w porownaniu z platnoscia karta
    > kredytowa to duzo drozsza impreza.

    Często jest dodawane do ceny "transfer fee" - np. $20.

    A tak swoją drogą, to ciekawa jak poszczególne polskie banki radzą sobie
    z przelewami na rachunki banków, które nie obsługują swiftu? Z
    doświadczenia wiem, że taki np. Kredyt Bank radzi sobie bardzo dobrze,
    choć przelew do usa na ogół idzie 3-5 dni (jak jest swift, to idzie
    szybciej). Swego czasu w Pekao S.A. też się mi udawało, choć być może
    jeden przelew mi zgubili (Nie wiem dokładnie, bo kontrahent się
    zorientował dopiero po ponad 1,5 roku, że mu pieniądze nie wpłynęły.
    Pokazałem mu polski dowód przelewu, on nadal twierdził że środki nie
    przyszły, ale machnął na to ręką, bo chodziło o raptem jakieś $200 - to
    duża firma była i nie chciało im się analizować dokumentacji sprzed lat...)

    --
    MiCHA