    From: Filip Lach <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polityka limitowa Citibanku c.d.
    Date: Thu, 18 Dec 2008 12:08:24 +0100

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Bajki, aczkolwiek rozpowszechnione. Bank zarabia "na pewno" na dobrych
    > klientach i byc moze na "zlych". Zastanow sie, czy wolalbys zarobic "na
    > pewno", moze nawet mniej (albo i nie), czy wolalbys zarobic "byc
    > moze" (a "byc moze" duzo wiecej stracic)?
    >
    > Gdyby bank na jakiejs kategorii osob nie zarabial (= musialby tracic,
    > bo wyjscie na zero jest nieprawdopodobne), to by po prostu im nie
    > dawal kart, nie ma obowiazku.

    No to mnie aż kusi by wystąpić o podwyższenie limitu... choć nie
    potrzebuję. Ale przez trzy miesiące w tym roku miałem spłacane tylko w
    części saldo 7kPLN. Kusi by sprawdzić czy teraz dostanę np. limit 50
    kPLN. Bo zgodnie z powyższą logiką to bank tylko czyha, bym nie spłacał
    zadłużenia w takiej wysokości.

    Dla wszystkich zmartwionych - saldo spłacone, zapłacił mi wreszcie
    kontrahent, a odszkodowanie jakie musiał zapłacił pokryło odsetki z
    nawiązką ;-)