  • Data: 2008-11-07 01:24:51
    Temat: Re: Polscy inwestorzy utopili 15 mln dol. w papierach Lehmana
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" m...@m...localdomain

    > Przeciez jest takie prawo. Problem moze byc z praktyka.

    Ponoć komunizm był idealny w teorii -- jedynie praktyka zawodziła,
    bo ludzie nie byli idealni. ;) W Polsce z praktyką jest różnie, bo
    tutaj niewiele osób przestrzega prawa, choćby i swojego własnego.
    Ważniejsze są głosy wewnętrzne (rzekomo pochodzące od Boga, czemu
    zaprzecza nauka rzymskokatolicka i obecny papież) i owczy pęd. :)

    Taki dla przykładu Krzysztof Halasa wykłada mi nieistniejące prawo
    karciane, broniąc (; masturbujących się kartami ;) pracowniczek WBK.

    -=-

    Prawo mówi, że ważne jest oświadczenie woli, a bankierki WBK
    najwyraźniej szukają możliwości dorobienia prowizjami
    i przekonują zmęczonych klientów do płacenia wbrew ich woli. :)
    (aby było jasne -- chcę rozstać się nie z główną kartą, lecz z dodatkową;
    za główna bank (zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami) pobierze opłatę bez
    zgrzytania)

    -=-

    Polska to taki kraj, w którym nie należy być uczciwym, bo to jest źle
    widziane -- postrzegane jest to jako niedoświadczenie życiowe i brak
    zaradności. Dopiero groźne miny, ponury wzrok (mam taki u czarnego
    łabędzia z ZOO -- mogę pokazać, ale nie jestem artystą i fotka do
    dzieł sztuki nie należy) ciąganie nosem itp. (z mego punktu widzenia
    dziwne zachowania) są uważane za godne życiowo dorosłych Polaków. :)

    Argumentacja, zdrowy rozsądek, logika prosta (typu jeśli A jest większe
    od B i B jest większe od C, to A jest większe od C) cierpliwość itp. -- to
    wszystko musi ustąpić wobec energiczności :) i (mówiąc wprost) chamstwa. :)
    Widziałeś ogłoszenia ,,mądry potrzebny do pracy'' lub ,,sumienny potrzebny
    do pracy''? A ,,energiczny potrzebny do pracy''? Szybkie danie w tak zwana
    mordę :) jest tutaj czymś lepszym niż dochodzenie do porozumienia. :)
    Oczywiście tylko w praktyce, bo w teorii jesteśmy narodem kulturalnym
    i tylko czasami zabijamy za MP3...

    Nawet dziś (wczoraj w TV) mowa była o tym, że sądy nie lubią wchodzenia w drogę
    bankom. :)

    Kogo więc to państwo ma chronić -- płacących podatki, czy instytucje? :)
    Płacących dobrowolnie i uczciwie, czy kradnących i płacących cudzymi
    (w pewnym sensie zrabowanymi) pieniędzmi?

    -=-

    IMO w Polsce brak prawa karzącego winne sklepy. Jakieś kalki prawa
    zachodniego -- i owszem, ale prawo zda się na nic w kraju, w którym
    przeciętny Polak w sercu chowa swoje własne prawa brane z Kargulów
    ,,sądy sądami a sprawiedliwość musi być po naszej stronie''. :)

    Tu (w Polsce) abstynenta nazywa się pijakiem a zachlanego do nieprzytomności
    broni się w imię miłosierdzia. :) Oczywiście za wszystkim stoją pieniądze
    i władza. :) Gdy ja jestem silny -- kochają mnie i zawsze mam rację, choć
    sam jej sobie często odmawiam, ale gdy jestem biedny, nienawidzą mnie
    i oskarżają o absurdalne czyny. :)

    Niemal od urodzenia mam kłopoty z reumatyzmem i mam głupkowatych cieci,
    którzy (wzorem przeciętnych Polaków?) uważają kominy za ozdoby :) dzięki
    czemu marnują mi zdrowie. :) Tu i ówdzie słyszę, iż nie reumatyzm mnie
    niszczy, lecz zwyrodnienia. Lekarze ortopedzi zaprzeczają zwyrodnieniom,
    fotki RTG także, ale fama niesie [się] -- Eneuel ma zwyrodnienia, nie reumatyzm!!!

    Ciecie należą do nowej władzy -- starych prezesów spółdzielni mieszkaniowych należało
    obalić a w ich miejsce powołać takich przygłupów, którzy o życiu mają pojęcie żadne,
    ale... Ale z tego, co zabiorą ludziom -- właścicielom mieszkań -- zapłacą uczciwie ;)
    na ,,Kościół'', który ma wpływ na życie społeczne. :) Sam sobie jestem winny, bo
    znałem
    schemat ,,Kościoła''dochodzenia do władzy? Owszem, ale nie przypuszczałem (choć
    powinienem
    był) że efektem przemian ustrojowych będzie dosłowne mordowanie ludzi w imię Boga. :)

    Prawo w Polsce jest, ale nie jest honorowane. Ci zaś silni czy odważni, którzy
    mogliby je
    wprowadzać, są albo ugłaskiwani, albo zastraszani, albo uciszani ośmieszaniem...
    Zdrowy
    rozsądek w Polsce rzadko gości. :) Byle sklepikarz jest tutaj panem, złodziej
    moralnym
    guru, a dopominanie się sprawiedliwości to coś, przy czym syzyfowa praca daje efekty.
    :)

    Nie będę pisał bajek (jak nie przymierzając Ignacy Krasicki) bo nie mam wiadomej
    Lipy,
    o której brak zatroszczono się aż nazbyt starannie. :) Gdybym taką miał, zapewne bym
    nie marnował swego życia, jak to czynię teraz. :) Niestety jestem zbyt biedny na to,
    aby dać ludziom nadzieję na sprawiedliwość -- odwaga i łaska Boska (nie tylko
    zabijająca
    ,,wielkich'' typu Jan Paweł II, ale i poniżająca owych ,,wielkich'') na nic się zda
    w kraju, w którym (na przykład) pod pretekstem otrzymania plastykowej karty, narzuca
    się opłatę wbrew woli ,,posiadacza'', na dodatek niewłaściciela. Takie narzucenie
    powinno być i piętnowane przez opinię publiczną (zbolałą w Polsce i zobojętniałą),
    i karane przez poważne instytucje -- na przykład zakazem wydawania kart kredytowych.

    Oczywiście jestem przeciwny karaniu na wezwanie (choćby ;) i Eneuela) ale dopiero
    po gruntownym sprawdzeniu i udowodnieniu winy -- tak.

    Na razie (za sprawą duchowieństwa rzymskokatolickiego) jestem nadal wyrzutkiem
    w tym kraju, dlatego mój głos ma wartość znikomą. :) Na szczęście zły ;) Bóg
    sprawia, iż walczę dosłownie o życie (bo naprawdę mam chore kolana i odwrotnie
    pracujące kominy oraz wiele innych ,,łask'') a zatem walczę dosłownie o życie. :)
    Walka to nierówna, biorąc pod uwagę Rydzyków czy Makulskich -- dysponujących
    przeogromnym szmalem. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'