  • Data: 2006-08-02 10:09:04
    Temat: Re: Polskie banki łamią prawo europejskie
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " mimad" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    news:eaprnt$1q4$1@inews.gazeta.pl...
    > Kwestia interpretacji. Na pewno przelew transgraniczny musi byc w euro,
    > ale zauwaz, ze to rozporzadzenie obejmuje w calosci takze kraje ktore
    > nie
    > wprowadzily euro, a "duch rozporzadzenia" jest taki, ze koszt takiego
    > przelewu nie moze byc wyzszy niz koszt przelewu wenatrz kraju.

    Koszt takiego przelewu nie może być wyższy niż koszt przelewu w euro
    wewnątrz kraju.
    "Przelewu w euro" i nie ma tu miejsca na interpretacje

    > Nie
    > zdziwilbym sie, jakby to mozna bylo interpretowac jako rownowartosc
    > przelewu krajowego w euro.

    Wprost nie wyobrażam sobie takiej intrpretacji.

    > W przypadku przelewow do Polski sprawa wydaje sie byc prosta:
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=346
    > Czyli bank w Polsce nie ma prawa pobierac kosztow za przelew
    > przychodzacy z UE przy spelnionych warunkach.

    Nie ma prawa pobrać dodatkowych kosztów gdy za przyjęcie przelewu
    krajowego w euro też nie pobiera. W innym przypadku ma prawo pobrać opłatę
    nie większą niż za przyjęcie krajowego przelewu w euro i niepobieranie
    opłaty w banku niemieckim niczego tu nie zmienia. Bank polski i bank
    niemiecki to dwa różne podmioty uczestniczące w wykonaniu usługi.

    > Co ciekawe, to rozporzadzenie dotyczy tez operacji za pomoca kart
    > platniczych.

    W jakim sensie i w którym fragmencie?
    http://europa.eu.int/eur-lex/lex/LexUriServ/LexUriSe
    rv.do?uri=CELEX:32001R2560:PL:HTML