  • Data: 2009-01-15 09:56:22
    Temat: Re: Pomylilem sie
    Od: Maciej Zywno <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    abr wrote:
    > Zapytam jeszcze raz: czy nie widzisz szans na zminimalizowanie strat poprzez
    > kiszenie?

    Czesc, napisze Ci do jakich wnioskow doszedlem jak na razie :) Przykro
    mi, ze jest za pozno i te rady sa pewnie bezuzyteczne w Twoim przypadku,
    ale moze cos sie przyda na pszyszlosc.

    Mozna przeczytac to w kazdej ksiazce, ale nie ma jak sie nauczyc czegos
    na wlasnych wtopach ;) Rynek czesto idzie nie w te strone, ktora
    obstawiles. Podobnie, czasem zdarza sie, ze idzie w strone, ktora
    obstawiles. Jesli zaakceptujesz to, ze danym razem pomyliles sie i
    utniesz straty w miare szybko to masz szanse, ze kolejny strzal bedzie w
    dobra strone i suma sumarum wyjdziesz na plus. Co wiecej masz szanse, ze
    jeden dobry strzal zniweluje np 5 wczesniejszych strat, pod warunkiem,
    ze te straty beda szybko uciete! To co pisze jest oczywiste, ale tak
    trudno, przez psyche, przelozyc to na podjecie decyzji o zamknieciu
    stratnej pozycji. Podobnie jest w druga strone, gdy ma sie zyskowna
    pozycje, jestesmy sklonni zbyt szybko ja zamknac(lepszy wrobel w garsci
    niz golab na dachu?). Powinno byc na odwrot. Proste i trudne zarazam :)
    Pozdrawiam,
    Maciej