eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPomylka mBankuRe: Pomylka mBanku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!lublin.
    pl!uw.edu.pl!pm.waw.pl!defiant.pm.waw.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pomylka mBanku
    Date: 24 Jan 2003 04:02:35 +0100
    Organization: The Palace of Youth in Warsaw
    Lines: 35
    Message-ID: <m...@d...pm.waw.pl>
    References: <b0omtg$5a2$1@kujawiak.man.lodz.pl> <b0onk5$aa$1@news.onet.pl>
    <b0os9d$k0j$1@kujawiak.man.lodz.pl> <b0ou5i$19k$1@news.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: defiant.pm.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: defiant.pm.waw.pl 1043377355 11754 195.116.170.52 (24 Jan 2003 03:02:35 GMT)
    X-Complaints-To: n...@d...pm.waw.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 24 Jan 2003 03:02:35 +0000 (UTC)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:224796
    [ ukryj nagłówki ]

    "Konrad" <k...@N...gazeta.pl> writes:

    > "Jeżeli po wysłaniu posiadaczowi rachunku miesięcznego wyciągu PKO BP SA
    > stwierdzi, że wpis uznania na rachunku został dokonany nieprawidłowo,
    > wskutek
    > błędu PKO BP SA, w wyniku czego PKO BP SA ma roszczenie do posiadacza
    > rachunku o zwrot nieprawidłowo wpisanej kwoty, PKO BP SA obciąży rachunek
    > kwotą odpowiadającą wysokości roszczenia.

    Nie na temat. Bank prawidlowo zrealizowal obciazenie. To, ze wyslal
    (swoje) pieniadze do innego banku, to juz sprawa miedzy PKOBP i tym
    innym bankiem/wlascicielem rachunku w nim.

    > Dlaczego ?? PKO BP dwukrotnie zrealizowało w XI.02 Twoje zlecenie, mimo że
    > jedno nie zeszło z Twojego rachunku. Nabyło więc wobec Ciebie wierzytelność
    > z tyt. tego drugiego przelewu.

    Nonsens. No chyba ze w PKOBP to bank decyduje, ile razy zlecenie ma byc
    zrealizowane.

    > Postanowienie z par. 48 OW należy tutaj
    > stosować przez analogię: zrealizowaliśmy "z góry" Twoją płatność, czyli tak
    > jakbyśmy uznali tą kwotą Twój rachunek ;-)))

    Nie ma tu zadnej analogii, a bank nie ma prawa realizowac zadnych
    platnosci "z gory" (ani w ogole w terminie i na warunkach innych niz
    uzgodnione z klientem).

    To wszystkie nielegalne, domyslam sie, ze pracownik banku wymyslil sobie
    taki sposob zalatwienia sprawy, bo w przeciwnym przypadku zapewne musialby
    pokryc koszty, przynajmniej jesli bank mialby problem z odzyskaniem
    pieniedzy.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1