    From: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Poradzcie dobrzy ludziska ...
    Date: 15 Jun 2003 22:43:20 +0200
    Sender: m...@p...odkryta.local

    > Moj bank mnie doi i podjąlem decyzje o zmianie. Przeczasalem juz
    > dokladnie archiwa tej grupy, zapoznalem sie z ofertami i
    > regulaminami potencjalnych bankow, wiem czego potrzebuje ... a
    > jednak nie widze jakiegos zdecydowanego lidera. Z doswiadczenia
    > roniez wiadomo ze to co jabardziej uciazliwe jest sprytnie ukryte i
    > wychodzi dopiero w "praniu".
    > (...)
    > Rozwazam wiec pomiedzy
    > BZWBK24
    > Nordea
    > Inteligo
    > Lukas Bank
> [...]

    Uczciwie? Wybierz sobie z powyższych dwa lub trzy, załóż w nich konta,
    poużywaj te dwa-trzy miesiące (wynagrodzenie możesz jeszcze przez ten
    czas brać tam gdzie dotąd i przlewać samemu dalej) po czym zdecyduj
    sam co zostawiasz a co zamykasz. Gusta naprawdę się różnią, potrzeby
    też.

    Parę stosunkowo mniej oczywistych uwag do powyższych banków:
    - z WBK o ile słyszałem są problemy 'terminowościowe' (między
    'wyjściem' przelewu a jego zaksięgowaniem potrafi upłynąć nawet
    kilka dni - dotyczy tak przelewów do Ciebie, jak przelewów które
    wysyłasz), Inteligo i ING są tu w porządku, o Nordei i Lukasie nie
    wiem
    - internetowa aplikacja ING to dość straszliwy aplet javowy, jest to
    bardzo wybredne jeśli chodzi o wykorzystywaną przeglądarkę i kłopotliwe
    przy wolnym łączu, cała reszta zdaje się wypada tu lepiej, ponadto
    ogólnie aplikacje internetowe dośc istotnie się różnią i tu naprawdę
    warto zobaczyć i przymierzyć się samemu co jest najwygodniejsze
    - Lukas obsługuje karty za pośrednictwem WBK, stąd różne opóźnienia
    przy informacjach o transakcjach karcianych, dłuższe terminy
    zastrzegania itp, ponadto ogólnie system Lukasa nie prezentuje
    wszystkich danych od razu, inteligo i ING na pewno są pod tym względem
    w porządku, Nordea chyba też, WBK nie wiem
    - oferta typu karty kredytowe/debety/kredyty jest zdecydowanie
    nierówna (chyba najlepiej wypada Lukas, w inteligo obecnie w ogóle
    nie ma takiej oferty, reszta pomiędzy)
    - (...)

    PS Zdaniem coraz większej ilości osób, stosunkowo warto mieć dwa różne
    konta równocześnie (ot, choćby dla głupich bytowych spraw - np. psuje
    ci się karta to możesz używać drugiej do czasu utrzymania duplikatu,
    blokuje ci się konto przez pomyłki w haśle to masz zapasową
    drogę...). Można kombinować tak, by jedno z tych kont miało miesięczną
    opłatę za prowadzenie ale za to darmowe lub tanie przelewy a drugie
    (to bardziej zapasowe) miało prowizje od operacji ale za to prowadziło
    się za darmo lub niemal za darmo...