eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPotwierdzenia w mBankuRe: Potwierdzenia w mBanku
  • Data: 2002-08-07 18:29:50
    Temat: Re: Potwierdzenia w mBanku
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Karol Żwiruk" <k...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:aiqo63$sok$1@news.gazeta.pl

    > ale na wszystko można znaleźć sposón, można zainstalować sobie
    > strownik tworzący pdf'a - który widoczny jest jak drukarka
    > i jest freewarowy (ja tak robię) i przechowuję potrzebne info w
    > pliczkach pdf, w razie konieczności można podesłać komuś - lub
    > wydrukować i przedstawić gdzie trzeba,

    Ładnie to w teorii wygląda, gorzej z praktyką. Ja swoja księgowość prowadzę
    na komputerze od ponad 10 lat, w tym czasie już dwukrotnie utraciłem
    wszystkie dane z powodu awarii twardego dysku. Ciekawe co Twój plan
    przewiduje w takiej sytuacji?
    Bo dla mnie nie był to specjalny kataklizm, właśnie dlatego, że
    najważniejsze dokumenty zawsze miałem wydrukowane.
    Oprócz tego kilkakrotnie zdarzały mi się trwające nawet do miesiąca przerwy
    w użytkowaniu komputera z różnych bardzo prozaicznych powodów, jak awaria
    monitora choćby. Gdybym swoje dane przechowywał wyłacznie w postaci
    elektronicznej, też byłbym nieźle ugotowany.
    Poza tym, segregator dokumentów trudno zniszczyć przez pomyłkę, natomiast
    katalog pełen plików kasuje się dwoma kliknieciami myszy.

    > bez sensu drukować wszystko jak leci - i trzymać w segregatorkach przy
    > fakturkach za prąd, gaz, telefon itd.

    Bynajmniej nie drukuję wszystkiego. W przypadku r-ków za gaz i prąd w
    mieszkaniu notuję sobie tylko datę wykonania przelewu, bo w razie braku
    wpłaty lub opóźnienia brakująca kwota lub odsetki są natychmiast doliczane
    następnego r-ku.
    Całkiem już inna sprawa jest z dowodami, które razie potrzeby muszę
    przedstawić w Urzędzie Skarbowym, ZUS-ie lub w Urzędzie Miasta - tutaj nie
    moge sobie pozwolić na brak papierowych podkładek, a ich dopinanie do faktur
    jest dla mnie akurat najwygodniejszym rozwiązaniem. Jeśli za 5 lat ktoś
    stwierdzi, że w lipcu 2002 roku nie zapłaciłem składki na ZUS, to po
    zaglądnięciu do teczki z 2002 roku bedę miał pewność czy tę składkę
    zapłaciłem, czy też faktycznie zapomniałem o niej z powodu wyjazdu na urlop.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1