    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pozew zbiorowy przeciw Millenium (kredyty we Frabnkach)
    Date: Sat, 1 Feb 2014 07:05:42 +0100

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lchvto$5e4$...@n...news.atman.pl

    > Aby było jasne -- nacinaniem płata mózgu
    > naprawdę ,,leczono'' choroby psychiczne.
    + Bardzo skutecznie -- ale wyleczony wkrótce po zabiegu umierał. ;)

    I rzut oka do ściągi...

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Leukotomie_przedczo%C5%
    82owe

    I cytaty:

    Lobotomia czołowa (usunięcie, odcięcie płata czołowego)
    wykonywana była poprzez odessanie przy pomocy ssaka części
    płata czołowego, czasem wstrzyknięcie do jego wnętrza
    substancji niszczącej. Zdarzało się, że tak przeprowadzony
    zabieg operacyjny wywoływał prowadzący do śmierci masywny
    krwotok mózgowy w wyniku rozerwania naczyń mózgowych.

    [..]

    W rezultacie tak przeprowadzonego zabiegi operowani
    stawali się nieraz bezradni, leżący, z szybko
    tworzącymi się odleżynami, z postępującym
    wyniszczeniem, wymagający stałej opieki
    pielęgnacyjnej.

    [..]

    Wskazane procedury wprowadzono w latach 40. i 50.
    XX w., a stosowano je na ślepo - nie istniały bowiem
    wówczas aparaty do badania komputerowego mózgu, czy
    sprzęt rezonansowy.

    Zdarzało się też relatywnie częste, lecz niemal beznadziejne
    wówczas powikłanie pod postacią ataków padaczki - nie znano
    skutecznych leków przeciwpadaczkowych.

    -=-

    Kiedyś chyba i Wam pisałem o tych ,,metodach leczniczych''.

    Nawet na zajęciach z psychologii, w czasie mego studiowania,
    psycholog (akurat uprawiający/ćwiczący judo) nam o tym opowiadał.

    (psycholog ten, jak i ja, nie lubił zbyt mocno ;) psychiatrów)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'