    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Pożyczka bez dokumentów?
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 29 Oct 2019 08:44:35 +0100

    Dnia Mon, 28 Oct 2019 22:09:50 +0100, Krzysztof Halasa napisał(a):
> [...]

    Taaa ... w dzisiejszych czasach ... niebezpieczne ...

    > W dalszym ciągu to jest tylko przelew. Mogę go sobie zrobić samemu, tak?

    Mozesz. Moze ktos podac "wplac na chore dziecko", czy "kup bilet na
    koncert" ... ale tam chyba jakis unikalny tytul przelewu o
    ograniczonej waznosci czasowej.

    > Nawet gdyby było to trudne, może go "zrobić" Trojan.

    No, jak bedziesz mial trojany, to wyczyszca konto, poprosza o debet,
    wyczyszcza debet ...

    > Ja rozumiem, że to może być dodatkowe zabezpieczenie (tak jak np. PIN),
    > ale sam przelew nie może implikować podjęcia jakichkolwiek zobowiązań
    > (przez kogo?) - innych niż spełnione przez sam przelew.

    W sumie racja. Do tego jest umowa, ale elektroniczna, i w razie
    oszustwa ... mialbys problem z wykazaniem, ze to nie Ty :-)

    Pieniadze jednak jak rozumiem trafiaja na twoje konto, wiec problem
    mniejszy - a umowe mozesz wypowiedziec w ciagu 14 dni,
    choc czy mozesz, jesli jej nie zawierales ? :-)
    Chyba, ze pelnomocnik ...

    No coz, KNF sie to potwierdzanie przelewem od dawna nie podobalo ...
    ale chyba z innych przyczyn.

    J.