    From: "valet" <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pożyczka w PROVIDENT.
    Date: Mon, 3 Mar 2003 14:28:19 +0100

    > W najblizszym czasie będzie zmiana Ustawy. Z jej projektem można zapoznać
    się
    > na stronie sejmowej.

    Było już przynajmniej I czytanie ? Jak znam życie to kiedy przejdzie przez
    wszystkie etapy procedury parlamentarnej i legnie na biurku Prezydenta RP to
    juz będzie kompletnie inna ustawa. Ot taki los projektów ;) Na razie szkoda
    czasu na analizowanie czegoś czego formalnie nie ma.

    (Czy opłata przygotowawcza nie wchodzi do wyliczenia APR.
    > Jesteś tego pewien!.)

    Jakby Ci tu rzec ....... empiria :)
    A jak myślisz dlaczego zmienia się nową ustawę ?

    > Łączna kwota wszystkich koszt nie uwzględnia zmiany pieniądza w czasie i
    > dlatego jest niestety złym miernikiem. Przed ustawą banki to
    wykorzystywały
    > obniżając lub wprost zerując oprocentowanie i jednocześnie podwyższając
    > prowizję.

    Tak, banki skrzętnie wykorzystywały przywiązanie rodaków do % jako miernika
    kosztów i dalej to robią.

    Łączny koszt się nie zmieniałm zaś APR zdecydowanie rośnie.
    > Przykładowo kredyt z zerowym oprocentowaniem na 6 miesięcy i prowizja 5%
    to APR
    > w granicach 20%.
    > Tensor1.

    Ja to wiem, Ty to wiesz, banki (przede wszystkim) to wiedzą, ale póki
    istnieje obecna ustawa to mimo wszystko "łączna kwkoip" jest dla klienta
    najbardziej miarodajnym miernikiem kosztu kredytu, chociaż rzeczywiście nie
    uwzględnia zmian wartości pieniądza w czasie. Tutaj jednak różnica jest
    znacznie mniejsza niż w APR, gdzie nie będzie ujęte np.30% kosztu kredytu, a
    pojawi się on w "opłacie przygotowawczej".

    Pozdrawiam
    Piotrek