  • Data: 2004-07-01 10:59:28
    Temat: Re: Problem: Jestem dłużnikiem wbrew swojejwoli... (długawe)
    Od: "hania" <h...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mówimy o tym samym. Pracownik nic nie "zataja". Ma po prostu prawo podać
    > DOWOLNY rachunek. A pracodawca ma przelać pensję zgodnie z dyspozycją.

    a w dyspozycji składasz oświadczenie że posiadasz rachunek bankowy w banku
    takim a takim.....o numerze ........... to że twoja dyspozycja wyglądała jak
    wyglądała nie znaczy że tak jest zawsze

    > tyle. Ewentualny proces przeciwko pracodawcy mający udowodnić, że przelew na
    > konkretny rachunek był "wymuszony", a pracownik pieniędzy nie otrzymał to
    > IMHO bajka. Pracownik ma prawo złożyć dyspozycję co do sposobu odbioru
    > wynagrodzenia i to robi. O księgowanie się nie martw. Zazwyczaj do
    > poprawnego zaksięgowania wystarcza numer. Z resztą nie widzę przeciwskazań,
    > żeby w razie problemów (cofnięcie przelewu) podać dane właściciela rachunku.

    jeśli pracodawca jest przezorny to nie poda innych danych niż swojego
    pracownika bo naraziłby się na zarzut złamania zakazu art. 84 k.p. - który
    obowiązuje go niezależnie od tego czego chce pracownik - w przeciwnym razie
    ewidentna byłaby jego sytuacja ukształtowana w ten sposób- że nie wypłacił
    wynagrodzenia za miesiąc X swojemu pracownikowi YZ - a jego ew.argument, że
    przeciez wypłacił komuś to wynagrodzenie byłoby bezprzedmiotowe w sprawie

    Nie dociera do Ciebie że nawet na rachunek małżonka może wypłacić - dopiero
    gdy jest orzeczenie sądowe nakazujące taki sposób a co dopiero osobie trzeciej

    Wyżej ktoś wkleił tezy z piśmiennictwa więc sobie tam zajrzyj - tam jest
    napisane, że dopóki pracownik do chwili wypłaty mu wynagrodzenia nie może nim
    syposnować - co oznacza że pracodawca ma obowiązek stosować nakaz wynikający z
    art 84 k.p. bez wzgledu na to co chciałby pracownik