-
Data: 2016-12-10 22:31:54
Temat: Re: Problem z logowaniem
Od: janek z pola <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]cef wrote:
> Mam taki dziwny problem z Inteligo dzisiaj.
> Próbowałem zapłacić PayU za aukcję i wywalało komunikat, że transakcja
> nie może być zrealizowana (po przekierowaniu, wpisaniu loginu i hasła)
> Zadzwoniłem na infolinię czy nie mają jakiejś awarii, ale tam oczywiście
> OK. Ale okazało się, że nie mogę zalogować się również normalnie - ten sam
> komunikat. Sprawdziłem inne przeglądarki - też nie działa.
> Sprawdziłem inny komputer i też nie działa w żadnej przeglądarce.
> Infolinia zasugerowała wirusa, ale w to wykluczam, bo nawet w nieużywanym
> od roku też nie działa. Chyba, że wirus w routerze.
> Połączyłem się zatem przez inną sieć i poszło- zmieniłem hasło na
> wszelki wypadek.
> Po resecie routera i komputerów wszystko działało na obu sieciach.
> Po kilku godzinach znowu błąd, ale tym razem na obu sieciach.
> Co to do cholery może być. W banku tylko SOA#1
Krążą wirusy, które ogólnie rzecz biorąc okradają klientów banków w ten
sposób, że robią "nakładki" w przeglądarkach - tj. widzisz stronę logowania,
ale wirus tam coś dodatkowo "nałożył". Banki to wykrywają - żeby nie
wchodzić w szczegóły napiszę tylko, że aplikacje bankowe widzą np. nietypową
kolejność wywołań (np. kolejność ładowania CSS czy JS przez taki
zawirusowany komputer). Po wykryciu takiego problemu jest blokowany dany
login - w różnych bankach wygląda to różnie.
Jest jednak mało prawdopodobne, żeby o zabezpieczeniu tego typu wiedziano na
infolinii - tzn. to też zależy od banku. Ale generalnie jestem sobie w
stanie wyborazić, że algorytm odmawia dostępu do logowania ze względu na
wystąpienie czynników uznanych za wskazujące na to, że masz wirusa (nie
ważne czy go masz naprawdę) i taka informacja nie jest widoczna dla
pracownika na infolinii. Dziwne to trochę by było, bo zwykle w takim
przypadku bankowi zależy na kontakcie z klientem, ale kto wie?
Jeżeli pomógł reset routera, to może trafiłeś na trefny dynamiczny adres IP,
np. z jakiejś bazy o fraudach, etc. - też możliwe że aplikacja bankowa
dynamicznie sprawdza takie adresy.
Na grupie bywał kiedyś pracownik PKO BP odpowiedzialny za nowinki
technologiczne w zakresie IT, to może się wypowie coś więcej.
--
Wysłane z pola.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- Jak to kupić?
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Zabawny epizod z Santander Consumerem
- Zapamiętana karta w aplikacji
- Velo -- zgłoszenie incydentu
- Velo -- kradzież czy bałagan?...
- Velo bank nie odpuszcza?...
- Velo jak zwykle bredzi...
- Od setki do setki...
- Velo ostrzega przed sobą?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- 2024-09-20 Jak to kupić?
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-12 Zabawny epizod z Santander Consumerem
- 2024-09-12 Zapamiętana karta w aplikacji
- 2024-09-11 Velo -- zgłoszenie incydentu
- 2024-09-10 Velo -- kradzież czy bałagan?...
- 2024-09-10 Velo bank nie odpuszcza?...
- 2024-09-05 Velo jak zwykle bredzi...
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-30 Velo ostrzega przed sobą?