eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiProblem z logowaniemRe: Problem z logowaniem
  • Data: 2016-12-10 22:31:54
    Temat: Re: Problem z logowaniem
    Od: janek z pola <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    cef wrote:

    > Mam taki dziwny problem z Inteligo dzisiaj.
    > Próbowałem zapłacić PayU za aukcję i wywalało komunikat, że transakcja
    > nie może być zrealizowana (po przekierowaniu, wpisaniu loginu i hasła)
    > Zadzwoniłem na infolinię czy nie mają jakiejś awarii, ale tam oczywiście
    > OK. Ale okazało się, że nie mogę zalogować się również normalnie - ten sam
    > komunikat. Sprawdziłem inne przeglądarki - też nie działa.
    > Sprawdziłem inny komputer i też nie działa w żadnej przeglądarce.
    > Infolinia zasugerowała wirusa, ale w to wykluczam, bo nawet w nieużywanym
    > od roku też nie działa. Chyba, że wirus w routerze.
    > Połączyłem się zatem przez inną sieć i poszło- zmieniłem hasło na
    > wszelki wypadek.
    > Po resecie routera i komputerów wszystko działało na obu sieciach.
    > Po kilku godzinach znowu błąd, ale tym razem na obu sieciach.
    > Co to do cholery może być. W banku tylko SOA#1

    Krążą wirusy, które ogólnie rzecz biorąc okradają klientów banków w ten
    sposób, że robią "nakładki" w przeglądarkach - tj. widzisz stronę logowania,
    ale wirus tam coś dodatkowo "nałożył". Banki to wykrywają - żeby nie
    wchodzić w szczegóły napiszę tylko, że aplikacje bankowe widzą np. nietypową
    kolejność wywołań (np. kolejność ładowania CSS czy JS przez taki
    zawirusowany komputer). Po wykryciu takiego problemu jest blokowany dany
    login - w różnych bankach wygląda to różnie.

    Jest jednak mało prawdopodobne, żeby o zabezpieczeniu tego typu wiedziano na
    infolinii - tzn. to też zależy od banku. Ale generalnie jestem sobie w
    stanie wyborazić, że algorytm odmawia dostępu do logowania ze względu na
    wystąpienie czynników uznanych za wskazujące na to, że masz wirusa (nie
    ważne czy go masz naprawdę) i taka informacja nie jest widoczna dla
    pracownika na infolinii. Dziwne to trochę by było, bo zwykle w takim
    przypadku bankowi zależy na kontakcie z klientem, ale kto wie?

    Jeżeli pomógł reset routera, to może trafiłeś na trefny dynamiczny adres IP,
    np. z jakiejś bazy o fraudach, etc. - też możliwe że aplikacja bankowa
    dynamicznie sprawdza takie adresy.

    Na grupie bywał kiedyś pracownik PKO BP odpowiedzialny za nowinki
    technologiczne w zakresie IT, to może się wypowie coś więcej.

    --
    Wysłane z pola.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 10.12.16 23:49 cef
  • 12.12.16 13:39 Miroo

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1