eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiProblem z logowaniemRe: Problem z logowaniem
  • Data: 2016-12-10 23:49:50
    Temat: Re: Problem z logowaniem
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-12-10 o 22:31, janek z pola pisze:
    > cef wrote:
    >
    >> Mam taki dziwny problem z Inteligo dzisiaj.
    >> Próbowałem zapłacić PayU za aukcję i wywalało komunikat, że transakcja
    >> nie może być zrealizowana (po przekierowaniu, wpisaniu loginu i hasła)
    >> Zadzwoniłem na infolinię czy nie mają jakiejś awarii, ale tam oczywiście
    >> OK. Ale okazało się, że nie mogę zalogować się również normalnie - ten sam
    >> komunikat. Sprawdziłem inne przeglądarki - też nie działa.
    >> Sprawdziłem inny komputer i też nie działa w żadnej przeglądarce.
    >> Infolinia zasugerowała wirusa, ale w to wykluczam, bo nawet w nieużywanym
    >> od roku też nie działa. Chyba, że wirus w routerze.
    >> Połączyłem się zatem przez inną sieć i poszło- zmieniłem hasło na
    >> wszelki wypadek.
    >> Po resecie routera i komputerów wszystko działało na obu sieciach.
    >> Po kilku godzinach znowu błąd, ale tym razem na obu sieciach.
    >> Co to do cholery może być. W banku tylko SOA#1
    >
    > Krążą wirusy, które ogólnie rzecz biorąc okradają klientów banków w ten
    > sposób, że robią "nakładki" w przeglądarkach - tj. widzisz stronę logowania,
    > ale wirus tam coś dodatkowo "nałożył". Banki to wykrywają - żeby nie
    > wchodzić w szczegóły napiszę tylko, że aplikacje bankowe widzą np. nietypową
    > kolejność wywołań (np. kolejność ładowania CSS czy JS przez taki
    > zawirusowany komputer). Po wykryciu takiego problemu jest blokowany dany
    > login - w różnych bankach wygląda to różnie.
    >
    > Jest jednak mało prawdopodobne, żeby o zabezpieczeniu tego typu wiedziano na
    > infolinii - tzn. to też zależy od banku. Ale generalnie jestem sobie w
    > stanie wyborazić, że algorytm odmawia dostępu do logowania ze względu na
    > wystąpienie czynników uznanych za wskazujące na to, że masz wirusa (nie
    > ważne czy go masz naprawdę) i taka informacja nie jest widoczna dla
    > pracownika na infolinii. Dziwne to trochę by było, bo zwykle w takim
    > przypadku bankowi zależy na kontakcie z klientem, ale kto wie?
    >
    > Jeżeli pomógł reset routera, to może trafiłeś na trefny dynamiczny adres IP,
    > np. z jakiejś bazy o fraudach, etc. - też możliwe że aplikacja bankowa
    > dynamicznie sprawdza takie adresy.

    No ale nie ma blokady do adresu logowania.
    Nawet wyświetla się to co dorzucili ostatnio - symbol graficzny
    i godzina. Dopiero po wpisaniu danych był komunikat.
    Gdyby bank chciał chronić klienta, to nie dopuszczał by do podawania
    hasła -
    tutaj coś musiało by być inaczej.

    Wirus jest mało prawdopodobny, bo sprawdzałem z trzech kompów
    przez tą samą sieć nie działało a w innej sieci poszło.
    Więc raczej kwestia sieci, jakieś trefne IP, ale ja się na tym znam jak
    kura na...
    Bo potem jak się zalogowałem z innej sieci, to zrobiłem
    zmianę hasła i tę płatność z PayU zrealizowałem.
    Więc po moim zgłoszeniu bank uznał, że to już jakieś dziwne ruchy
    i pewnie uznał, że zagrożenie ze strony PayU.
    Odblokowałem infolinią, jest nowe hasło - na razie działa.
    Jest tam raptem 1000zł,więc mogę poczekać na jakieś ciekawe efekty.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1