  • Data: 2006-09-03 11:03:13
    Temat: Re: Proszę o pomoc z wyborem konta osobistego
    Od: Baobam <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 2 Sep 2006 14:14:16 +0200, blad napisał(a):

    > Użytkownik "Baobam"
    >
    > z kartami musiasz sie pogodzic - jest mozliwosc wyplaty w oddziale
    > PKOBP na karte Inteligo jak nie chcesz używać bankomatu, ale nie wiem
    > czy to z opłatą.
    >
    > Proponowałem ci internetowy zestaw e-pakiet w Fortisie i Inteligo ale
    > nie zauważyłeś chyba tej propozycji. Przypomnę:
    >
    > Fortis Bank (e-pakiet) - 8 z/mies, darmowe wszystkie bankomaty,
    > darmowe przelewy, bardzo dobre zabezpieczenie (podpis elektroniczny) a
    > nie takie byle co jak w Millennium
    > Inteligo (0,99 zl/mies) - karta do robienie operacji w
> [...]

    Witaj,

    Zauważyłem Twoją propozycję. Po pierwsze Millenium Bank już mi się
    odwidział. Byłem tam zainteresowany aukcją lokat terminowych ale jak sobie
    wszystko dokładnie policzyłem, to aby rentowność była wyższa od lokaty
    założonej na 1 rok w Getin Banku (4,5%) to średnie oprocentowanie lokaty,
    które musi być wylicytowane to ok. 5,19%, co jest powyżej średniej obecnych
    oprocentowań (4,96%), więc szansza, że za każdym razem takie uzyskam jest
    nikła. Lokaty trwają 15 dni, a aukcje są co 7, więc cykl się powtarza: ROR
    0,1% przez 6 dni, lokata ~5,19% przez 15 dni, a tylko dużo szarpania się.

    Konto Inteligo mam założone, ale w ogóle z niego nie korzystam i chyba
    zlikwiduję. Nie mam faxu, a problem z potwierdzeniami w pdfie nizależnie od
    tego czym są zabezpieczone i tak jest taki, że trzeba je drukować i są bez
    podpisu, a często nie jest akceptowane potwierdzenie bez podpisu.

    Przewaga Lukas Banku nad Fortisem to 1) możliwość całkowitego zniesienia
    opłat za prowadzenie rachunku; 2) brak konieczności stałych wpływów
    (najwyżej będzie opłata za prowadzenie, porównywalna do Fortisu), a w
    Fortisie min. 1500 zł; 3) wysokie oprocentowanie: 3% na e-Koncie PRO w
    stosunku do 0,25% w Fortisie; Zalety Fortisu: 1) podpisu elektroniczny; 2)
    darmowe wypłaty ze wszystkich bankomatów.
    W LB płaci się jeszcze za przedłużenie karty Visa Electron - 10 zł / 2
    lata, nie wiem jak w Fortisie, bo nie przeglądałem.

    Oba argumenty przemawiające za Fortisem mnie nie przekonują, ponieważ:
    1) nie mam podpisu elektronicznego, a dopóki się nie upowszechni nie będę
    wyrabiał, bo czy opłaca się to tylko robić do autoryzacji w banku? Poza tym
    w Lukasie jest token, który i tak jest niezłym zabezpieczeniem i jest
    darmowy (lub za 1 zł) co w porównaniu do innych banków jest naprawdę tanie.
    Myślę też, że w przeciągu kilku lat epodpis pojawi się we wszystkich
    bankach.
    2) jak wiesz nie lubię wypłat z bankomatów, wolę gotówkę z rąk do rąk oraz
    nosić ją przy sobie, dlatego jak już będę musiał to wypłatę z bankomatu
    zrobię np. raz czy dwa w miesiącu, ale na wysoką kwotę. Więc ten argument z
    bankomatami też nie jest dla mnie taki ważny, bo 1 czy 2 razy w miesiący
    przy bankomacie w którym jest bezprowizyjna wypłata będę.

    Dlatego skłaniam się ku Lukas Bankowi a nie Fortisowi.
    --
    Pozdrawiam,
    Baobam