    Date: Sun, 16 May 2010 19:31:13 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Prywatny terminal kartowy

    (16.05.2010 19:09), rabarbarek wrote:

    > Rozumiem koncepcję kolegi szczurwa tak:
    > Kowalski do swojego "prywatnego" terminala wkłada swoją KK i dokonuje
    > operacji w wyniku której środki zostają przelane na jego ROR sprzężony z
    > jego zwykłą kartą debetową.
    > Od tego momentu ma już środki "uwolnione": może wypłacić je w okienku w
    > banku, zlecić przelew przez sieć, wypłacić w bankomacie.
    >
    > Nawet gdyby to było możliwe (podejrzewam, że nie jest) - to w takim
    > przypadku jak najbardziej operator pobiera prowizję (bo operacja jest
    > taka: z rachunku KK na inny rachnek).

    Dobrze zrozumiałes koncepcję kolegi (jak wynika z jego odpowiedzi).
    Chociaż kolega napisał jakby co innego :). Mianowicie ja zrozumiałem to
    tak że przeciąga KK, wbija kwotę, zatwierdza itd.... , następnie robi
    zwrot - przeciągając kartę debetową.

    Wg mnie to powinno być bez prowizji (aczkolwiek acquirer raczej szybko
    by rozwiązał umowę z takim kombinatorem :D).

    Swoją drogą - to gdyby można było to robić w walucie, to możnaby nieźle
    zarobić na podwyższonych kursach walut na KK Citi (jeżeli nadal mają tak
    złodziejskie kursy). Bo uznanie karty byłoby również po podwyższonym
    kursie (o czym się kiedyś niechcący przekonałem wyciągając kasę z
    Moneybookers na KK).

    p. m.