    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew pieniędzy UK > PL
    Date: Fri, 21 Aug 2009 23:07:25 +0200

    "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote in message
    news:h6muov$s2l$1@news.interia.pl...
    > "games" news:4a8f00a0$1@news.home.net.pl

    > No to kiedy na Aliorze zostanie postawiony krzyżyk?

    Alior denerwuje widocznie niektorych, bo za szybko sie rozwija. Ostatnie
    zawirowania pokazaly, ze te niby stabilne duze, jak np. ING juz dawno by sie
    rozkraczyly, gdyby nie mld EUR wpompowane przez rzady innych panstw. Nie
    znam sie na marketingu bankowym, ale Alior mimo kryzysu zaistnial w mediach,
    tworzy oddzialy w przeciwienstwie do np. Alianza, ktory na starcie pozostal
    niszowy i takim pozostanie.
    Generalnie oszczednosci do 50tys EUR sa gwarantowane, takze problem
    upadlosci jednego jest wiekszym problemem dla innych bankow, ktore musza sie
    zlozyc na wyplaty. Predzej przejma taki bank niz dopuszcza do upadlosci.
    Pamietam taki bank-Pierwszy Komercyjny z Lublina, ktory po sanacji przez NBP
    byl wspanialym bankiem w latach 90 do lokowania depozytow. bank komercyjny,
    ktory wlasciwie podlegal NBP i placil duzo wieksze stawki od konkurencji,
    potem sprzedany i sie skonczylo.