eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę banku) › Re: Przelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę banku)
    From: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew podwójnie wysłany przez bank (działanie na szkodę banku)
    Date: Fri, 18 Jul 2008 08:20:38 +0200
    Sender: t...@m...oldfield.org.pl

    On Thu, 17 Jul 2008 19:41:19 +0200, "Piotr [trzykoty]"
    <t...@o...pl> wrote:

    >Tak. Tylko, jeśli to pomyłka, błąd systemu itp. to w zasadzie pieniądze
    >nadal należały do banku, tak więc nie bardzo widzę tu możliwość osiągania
    >profitów z tego, że obce pieniądze znalazły się w naszym posiadaniu.

    No Ty nie, a ja widzę - odsetki etc.

    >Co do zasady, nie można dysponować nie swoim majątkiem. Będąc świadomym, że
    >pieniądze nie należą do nas, a my nimi obracamy, inwestujemy to ja bym się
    >zastanowił czy to nie wyczerpuje znamion przywłaszczenia z kk.

    A ja bym się nie zastanawiał. Ktoś powierzył nam te pieniądze.
    Jesteśmy ich posiadaczami. I skoro nie należą do nas, to oddamy
    pieniądze na wezwanie. Tyle. Pieniądze nei są rozróżnialne, więc jeśli
    jest ta sama kwota, to wszystko się zgadza.
    Właściciel pieniędzy nie ma z nami żadnej umowy, zatem nie ma
    podstawy, aby mógł żądać jakichkolwiek innych pieniędzy, poza kwotą,
    jaką nam powierzył.
    --
    ___________/ GG: 3524356