  • Data: 2004-01-14 20:49:41
    Temat: Re: Przelew z USA do Polski (SWIFT)
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kuba wrote:
    > Najtansza metoda, to wyslac karte bankomatowa do Polski i odbiorca bedzie
    > wyjmowal z bankomatu.

    To w Polsce są bankomaty z których można podjąć $ ? :o Czy oczywiście
    przeliczone po kursie NBP?

    A propos... zapytałem w Pekao SA o przelewy w USD z ich konta na inne
    konto walutowe w Polsce. Odpowiedź:

    "Szanowny Panie,
    uprzejmie infirmuję, że w przypadku dokonywania przelewu w walucie obcej
    z rachunku walutowego poprzez serwis Pekaointernet na rachunek walutowy
    ale w innym Banku - kwota waluty zostanie najpierw przeliczona po kursie
    kupna z danego dnia na złotówki, a następnie bank odbiorcy przeliczy je
    po kursie sprzedaży w danym dniu na walutę rachunku. Wobec powyższego
    przy tego typu przelewach nastąpi podwójne przewalutowanie waluty."

    Może mi ktoś wytłumaczyć sens/powody tego podwójnego przewalutowania?
    Poza tym, że ktoś musi po drodze po prostu znowu zarobić.

    PS. Absurdem jest poza tym, że żeby założyć subkonto walutowe w Pekao SA
    trzeba na nie wpłacić 100$.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    http://www.fuj.pl/ -- ranking najgorszych polskich stron WWW