  • Data: 2008-12-23 20:47:27
    Temat: Re: Przelewy - jak to właściwie działa?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "mech" <"mech^no..spam^"@vp.pl> napisał w wiadomości
    news:fu3wgfz6oyub$.i4fw0vin24i0.dlg@40tude.net...

    > Dodatkowo bank pozycza pieniadze na procent, wobec tego kredytobiorca musi
    > mu splacic wiecej niz pozyczyl. Wycofuje wiec z obiegu pieniadza wieksza
    > kwote niz zostala wpuszczona w momencie udzielenia mu kredytu. Powoduje to
    > nakrecanie spirali, ale to temat na dluzszy wywod :)

    Ciekawe, że pieniądze banku są wg Ciebie wirtualne, a te spłacane przez
    klienta już nie.
    Ciekawe również, że żaden polski bank nie ma kilkunastokrotnie więcej
    kredytów niż lokat, przecież to takie proste.
    I na koniec po cholerę tym bankom amerykańskim potrzebne są pieniądze, skoro
    mogą sobie generować wirtualną gotówkę bez końca?

    > wg mnie tworzy wirtualny pieniadz (moze nie bez konca) i jesli wszyscy
    > nagle chcieliby wycofac swoje pieniadze, to banki zostalyby zamkniete.

    Ależ to jest normalne i to nawet w tym wypadku gdyby bank musiał mieć
    50% więcej lokat niż kredytów.
    I tak by nie nazbierał kwoty wystarczającej na spłatę większości depozytów.