eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczącyRe: Przelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczący
  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Przelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczący
    Date: 6 Apr 2011 18:08:38 +0100

    On 2011-03-28, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > Dzisiaj zdarzyło się coś, co mnie zastrzeliło.
    >
    > Otóż kontrahent z UK wysłał do mnie pieniądza, jak co miesiąc
    > już od ponad dwóch lat kwotę w funtach, na moje konto, też
    > w funtach.
    >
    > Po drodze postanowił się wtrynić Deutsche Bank PL, który nie tylko
    > radośnie sobie pobrał opłatę za pośredniczenie (co jest ok), ale
    > jeszcze samowolnie i sam z siebie postanowił dokonać
    > przewalutowania (!), a potem przelać pozostałą sumę Eliksirem,
    > w PLN na konto docelowe, co oczywiście skutkowało przewalutowaniem
> [...]

    [...]

    I dalszy ciąg historii:

    * kontrahent jednak wysłał jak zwykle
    * Cytat "Spoke to [...] again today - the problem happened at the
    Polish clearing bank, they converted the incoming money to Zloty
    before converting it back to sterling. [...] have now sent two
    messages to the bank to ask them to reimburse you the difference."

    W [...] jest nazwa banku kontrahenta.

    Dostałem też prywatnie wiadomość od innej osoby, która miała identyczny
    problem i ten sam bank pośredniczący jest bohaterem widocznym w przelewie.
    Nie mam oczywiście twardych dowodów, że to DBPL sobie zrobił konwersję,
    ale mam w tej chwili bardzo mocne poszlaki, że tak jednak było.

    Wniosek:

    Ciekawi mnie czy to pomyłka (SWIFTY są ręcznie obsługiwane), czy ktoś
    próbuje po cichu zarobić na przewalutowaniach. Bo o ile na operacjach
    waluta -> pln -> waluta jest to widoczne i reklamowalne, o tyle
    przy operacjach waluta -> pln sporo osób może tego nie zauważyć.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl