    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przeliczniki walut i nie tylko...
    Date: Thu, 21 Jun 2007 18:01:28 +0200

    > 1. Jesli dobrze rozumiem, to standardem jest, iz GBP zostana
    > przeliczone na EURO, a potem na PLN, tak?
    albo przez euro na zlote albo przez dolary na zlote (wyjdzie podobnie)
    chociaz chyba biorac kk z PKO BP glowne waluty sa przeliczane na zlote
    bezposrednio, ale sprawdz to

    > Czy mozna wiec gdzies znalezc wedlug jakiego przelicznika poszczegolny
    > bank tego przewalutowania dokonuje? Ktory bank ma ten przelicznik
    > najkorzystniejszy?
    najkorzystniejsze sa te, ktore nie pobieraja przy tej okazji zadnej
    prowizji, z grupowych badan i doswiadczen wyszlo, ze kk MC z ING jest bdb

    > 2. Czy banki zazwyczaj pobieraja jakas prowizje za te czynnosc?
    nie ma reguly chociaz czesciej karty MC sa przeliczane bez prowizji a
    VISA juz sobie liczy

    > a) Jakie jest zatem Wasze zdanie na temat tych kart 'bez zaswiadczenia
    > o zarobkach' (zeby moj tata nie musial jeszcze dodatkowych papierow
    > zbierac)?
    w Citi moglby taka karte dostac, ale tam przeliczniki sa koszmarne
    dlatego lepiej zalatwic to zaswiadczenie i zdecydowac sie na odpowiednia
    karte

    > Co z promocja ING (50 PLN w prezencie)? Nie znam sie na kartach
    > kredytowych, ale oplata roczna rzedu 50 PLN (jak np. za VISA Classic w
    > ING, JESLI nie wykona sie transakcji za okreslona kwote) to chyba nie
    > jest duzo? I zwraca sie niemal od razu (prezent)... Dodatkowo moglbym
    > do konca wrzesnia wyplacac za darmo pieniadze z bankomatu za granica!
    1. w ING wez karte MC i nie patrz na jakies tam 50zl, to tylko podpucha
    banku
    2. karty MC sa nieco drozsze, ale na te ok. 80zl (od drugiego roku)
    bedzie cie chyba stac, poza tym moze w tzw. miedzyczasie bedziesz mial
    juz brytyjska karte
    3. wyplata z bankomatu to transakcja gotowkowa (w wiekszosci bankow)
    wiec nawet jak splacisz w calosci to bank naliczy odsetki od kredytu!

    > b) A moze ktos generalnie moglby doradzic mi jakies karty (maximum
    > dwie), opierajac sie o moje wymagania:
    polecam MC z ING

    --
    pozdr.