    Date: Mon, 22 Dec 2008 21:02:44 +0100
    From: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przydają się karty przed świętami, prawda ?

    Cubus wrote:

    > Bank wydaje N kart kredytowych. Zakłada przy tym, że min. 90% klientów
    > w okresie powiedzmy 2 lat przekroczy GP, będzie miało miesiące w których
    > nie przekroczy limitu. Jednym słowem wydoi ich na realne sumy, z których
    > pokryje symboliczne "zyski" tych którzy "zarabiają na posiadaniu KK",
    > a reszta będzie czystym i dużym zyskiem banku. Tak to działa.

    Bank wydaje N kart kredytowych. Zakłada przy tym, że klienci będą z tych
    kart korzystać - im więcej, tym lepiej. Od każdej złotówki wydanej przez
    klienta kartą, bank dostaje swoją prowizję. A jak jeszcze do tego jakiś
    klient nie wyrobi się w GP, to się wtedy pojawi ekstra zysk dla banku.
    Tak to działa.

    > Jeszcze raz powtórzę: produktem dedykowanym dla osób chcących płacić
    > pieniędzmi banku w czasie gdy ich gotówka leży na krótkoterminowych
    > lokatach są karty charge. KK są dla jeleni. Ot taka brutalna prawda.....:(

    Gdzie widzisz różnicę w tych 2 przypadkach:
    1. płacę kartą charge 1000zł i spłacam w terminie
    2. płacę kartą kredytową 1000zł i spłacam w terminie
    Bo ja nie widzę żadnej różnicy.

    Natomiast w tych 2 przypadkach różnicę widzę wyraźnie:
    1. płacę kartą charge 1000zł i nie spłacam w terminie
    2. płacę kartą kredytową 1000zł i nie spłacam w terminie
    W tym wypadku na korzyść wypada oczywiście KK.

    > Ty na prawdę wierzysz, że to SKLEP płaci tą prowizję???

    Ja nie muszę wierzyć. Jak wiem. W moim sklepie płacę procent od każdej
    transakcji kartowej. Czy też może ściślej - nie tyle ja płacę, co po
    prostu bank (pośrednio przez Polcard) mi płaci odpowiednio mniej niż
    wynika to z wydruku na poaragonie klienta...

    --
    MiCHA