  • Data: 2009-03-07 20:48:56
    Temat: Re: Przypadek czy co?
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu jest wszystko:http://www.bik.pl/NR/rdonlyres/6056830A-73C
    5-4E74-9F05-BBD4BA86BD36/0...

    > Na stronie 3 dokumanetu PDF widac wyraznie ze bank wnioskodawcy w zapytaniu
    > do BIK przekazuje m.in. kwote wnioskowanego kredytu...
    > Tak wiec mozna domniemywac, ze mBank widzac ze staram sie o karte w innym
    > banku chcial mnie "uszczesliwic" proponujac podwyzszenie limitu i
    > zmniejszajac moja zdolnosc kredytowa ;)
    >
    > pozdrawiam, wk

    Dokładnie jest tak jak piszesz. Banki widzą historię zapytań z dwóch
    do trzech pełnych miesięcy wraz z wnioskowaną kwotą. Sam widziałem
    taki raport dla banku, bo mi go doradca pokazał. Niekoniecznie kwota w
    raporcie musi być identyczna od wnioskowanego kredytu, zależy to
    wyłącznie od osoby opracowującej wniosek. Może np. podać we wniosku
    1000 zł i taka wartość będzie w zapytaniu, a ostateczny limit i tak
    może być wyższy, bo wyliczony ze zdolności. Taka sytuacja jest
    korzystna dla klienta, bo dzięki temu można złożyć wniosek też w innym
    banku i nie będzie taka informacja wpływać na decyzję.
    Przy okazji wypowiem się też na temat tzw. monitorowania klienta. Z
    mojego doświadczenia wiem, że do tej pory Citi raz na kwartał robi mi
    taki monitoring, wiem, że ING i PKO BP SA również monitorują, ale
    wyłącznie wtedy jak np. klient składa wniosek o rachunek, czy
    jakikolwiek produkt banku, niekoniecznie kredytowy.
    Z tym, że BRE również to robi, to nowina dla mnie. Do tej pory ani
    razu mnie nie monitorowali, a współpracuję z nimi od około 2001 roku.