    From: "Anatol" <c...@u...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Pytanie do Anatola - Rospuda.
    Date: Sun, 25 Jan 2009 21:03:03 +0100

    Użytkownik "marfi" <marfi @bb.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:gli196$kub$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Barbara" <b...@i...com.pl> napisał w wiadomości
    > ...>
    >
    > Nie znam szczegółów ani tym bardziej prawdziwych motywów więc nie mogę
    > się z Tobą zgodzić czy nie zgodzić - zawsze gdy urzędnicy komuś sięgają do
    > kieszeni rodzi to w niektórych kręgach histerię tak lubianą przez media.

    O ile mi wiadomo z funduszy UE dostaniemy ekstra finansowanie na realizację
    tego programu, pochodzące ze sprzedaży na wolnym rynku dodatkowych puli
    emisji za ok. 60 mld PLN (teraz nasi emitenci też sprzedają takie
    niewykorzystane limity a przychód jest tym większy im spółka bardziej
    ograniczy emisję dzięki inwestycjom w oczyszczanie) . Duże zobowiązania z
    tytułu ekologii mamy już z tytułu traktatu akcesyjnego - np. radykalna
    redukcja zrzutu ścieków komunalnych do rzek i jezior do 2015 wymaga budowy
    37 tys. km sieci kanalizacyjnej oraz zmodernizowanie lub wybudowanie 1700
    oczyszczalni ścieków w skupiskach ponad 2000 mieszkańców. Koszt programu 42
    mld PLN (z dofinasowaniem UE). Gdybyśmy żyli w wolnym kraju taka szkodliwa
    dla gospodarki redukcja była by nie do pomyślenia.

    http://www.woda-scieki.com/wiadomosc1500.htm

    Anatol