    From: Catbert <c...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pytanie o Paypal. Czy jest rozwiazanie? - Chyba Tak !!!
    Date: Tue, 15 Aug 2006 19:10:05 +0200

    Tomasz napisał(a):

    > Wydawalo mi sie, ze wlasnie sprzedajacy ponosi koszty. Nawet niektorzy
    > kaza sobie doliczac np. 3% do ceny przy platnosci PayPal. Mozesz
    > wyjasnic co masz na mysli mowiac o kosztach placacego o ktorych
    > dowiaduje sie po tranzakcji?

    Pisłem o przelewie; nie dla wszystkich jest oczywiste, że przelew
    zagraniczny to także koszty "tamtejszego" banku, których opłacenie
    sprzedający uznaje za mniej lub bardziej oczywiste, często ta informacja
    staje się jasna dopiero po wygraniu aukcji.
    Koszt takiego przelewu może wynosić, przykładowo 80 zł od transakcji na
    poziomie 1000 zł - co stanowi znaczny udział procentowy, który podnosi
    koszt towaru.
    Oczywiści nie wszystkie banki mają tak wysokie opłaty - ale Paypal nie
    zawsze jest opcją najdroższą.
    Nie każdy z kupujących na e-bay zakładając konto myśli o kosztach
    przelewów zagranicznych - i płaci frycowe.

    Pzdr: Witek