    From: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pytanie o raty GE
    Date: Tue, 25 Jul 2006 08:44:13 -0500

    a...@g...pl wrote:

    > Pomijając narzekania ludzi na problemy ze strony GE (niekompetencja
    > infolinii), w sytacjach gdy nie włacili w terminie rat... to
    > generalnie ludzie narzekają na infolinie.

    Efekt prsychologiczny.
    Jak ktoś czegos nie płaci w ternminie to potem strasznie się cięzko z
    nim dogadać, więc w drugą stronę też to działa, jak infolinia słyszy, że
    coś jest nie tak, to od razu przybierają obronną pozycję.
    Ja tam akurat nie narzekałem na jakość infolinii, zawsze szybko i
    konkretnie załatwiałem to co chciałem.

    , Wycztałem też o
    > potworkach typu 80gr zadłużenia za dawno spłacony kredyt (i BIK w
    > konsekwencji)

    Zaraz to albo spłacony i nie ma zadłużenia, albe jest 80 gr zadłużenia i
    nie jest spłacony.
    Po spłaceniu ostatniej raty zadzwoń i poproś o przesłanie pisma, że
    kredyt został zamknięty. Wówczas nie będziesz miał problemów.

    Te wszystkie opowieści o 80 gr biorą się po porstu z ignorancji
    spłacającychm, a nie wymysłów banku.

    Też to przerabiałem, miałem równe raty więć popatrzyłem na wysokość,
    wklepałem zlecenie stałe xxx.20 gr i tak sobie leciało. A potem
    zadzwoniłem o banku, a pani do mnie, że mój kredyt nie jest spłacony i
    wiszę im 10 gr. Okazało się, że z racji tego, że rata nie wychodziła
    okrągła i ostatnia rata była o 10 gr wyższa, czego nie zauważyłem.
    I tak zwykle jest z większością takich "pretensji" do banku.
    Klient zawalił, głupio mu się przyznać więc prościej napisać że bank
    jest do d...
    10 gr spłacać nie musiałem, babka zamknęła kredyt i dostałem pisemko, że
    kredyt jest spłacony.

    > czy niedostarczenie na czas druków wpłat i nie
    > terminową wpłatą z tego powodu (konsekwencje jak wyżej)...
    Niedostarczenie druków nie jest usprawiedliwieniem niewpłacenia raty.
    Wysokość rat , termin wpłaty i numer konta jest bezpośrednio na umowie.
    ten kto faktem niedostarczenia druków tłumaczy niespłacenie raty kredytu
    jest po prostu śmieszny.

    I to
    > chyba tyle. Nie mam żadnego porównania z innymi bankami więc nie
    > wiem jak bardzo żle świadczy to o GE na tle innych banków...

    Generalnie po za kosmicznym oprocentowaniem (dwa lata temu przysłali mi
    propozyćje na 52.8% w stosunku rocznym) raczej zachowują się normalnie.
    Trzeba tylko czytac co się podpisuje, bo rata jest na xxx %, ale do tego
    dochodż opłaty za 1) rozpatrzenbie wniosku 2) miesieczną obsługę i
    okazuje się że kredyt wyszedł znacznie drożej niż nam się wydawało.