  • 1. Data: 2006-07-25 05:38:32
    Temat: Pytanie o raty GE
    Od: a...@g...pl

    Witam wszystkich,

    Wczoraj zakupiłem na raty (10x200zł) rower. W sklepie kredyt ratalny
    oferuje GE. W umowie z GE jest wniosek o udzielenie przez bank karty
    kredytowej. W formularzu zaznaczenie pola oznacza NIE wyrażenie zgody
    na kartę, ofery banku itp. itd.
    A teraz pytania:

    Człowiek w sklepie nawijał mi 10 minut że "tego pola nie trzeba
    zaznaczać, oni tam w banku wiedzą co z tym robić", zaznaczyłem bo
    żadnych kart nie chcę, co oni ludzi chcą oszukać ?

    W sklepie kupiłem tak na prawdę 2 rowery za łączną sumę 2000 zł.
    W umowie ratalnej jest wpisane rower, wartość 2000 zł. Czy to nie
    stwarza jakiś problemów ?

    I na koniec, poczytałem na grupach o GE i trochę mnie zemdliło. To
    mój pierwszy zakup na raty w życiu... Jak to jest z odstąpieniem od
    umowy. W umowie jest punkt mówiący że mam na to 2 tyg. od podpisania
    umowy, ze zwrotem poniesionych przeze mnie kosztów (nie mam przy sobie
    umowy i dokładnie nie mogę przytoczyć).

    Tak ogólnie, to panikuję czy to bank jak każdy inny dzisiaj (wydoić
    klienta ile wlezie...) ?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-07-25 06:34:59
    Temat: Re: Pytanie o raty GE
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    a...@g...pl wrote:

    > Człowiek w sklepie nawijał mi 10 minut że "tego pola nie trzeba
    > zaznaczać, oni tam w banku wiedzą co z tym robić", zaznaczyłem bo
    > żadnych kart nie chcę, co oni ludzi chcą oszukać ?

    A co, źle mówił? Jak nie zaznaczysz to będą wiedzieli co z tym zrobić i
    przyślą ci kartę :)

    > W sklepie kupiłem tak na prawdę 2 rowery za łączną sumę 2000 zł.
    > W umowie ratalnej jest wpisane rower, wartość 2000 zł. Czy to nie
    > stwarza jakiś problemów ?

    Nie powinno. Banku nie obchodzi co kupiłeś, a sklepu nie obchodzi skąd
    masz pieniądze. Jeśli suma się zgadza to ok.

    > I na koniec, poczytałem na grupach o GE i trochę mnie zemdliło. To
    > mój pierwszy zakup na raty w życiu... Jak to jest z odstąpieniem od
    > umowy. W umowie jest punkt mówiący że mam na to 2 tyg. od podpisania

    A czemu chcesz odstąpić? Coś nie tak z tym kredytem?

    > Tak ogólnie, to panikuję czy to bank jak każdy inny dzisiaj (wydoić
    > klienta ile wlezie...) ?

    Pewnie że chce wydoić. Są banki które doją jawnie i bezczelnie, a są
    takie które doją kulturalnie i po cichu ;) W końcu na czymś bank musi
    zarabiać.

    Karol

  • 3. Data: 2006-07-25 06:38:17
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    a...@g...pl napisał(a):
    > Tak ogólnie, to panikuję czy to bank jak każdy inny dzisiaj (wydoić
    > klienta ile wlezie...) ?

    Też coś ostatnio kupiłem na raty w GE. I - generalnie - nie czuję się
    wydojony. Cena towaru to Xzł, a ja spłacam 10 rat po 1/10X, czyli
    generalnie nic nie dopłacam. Z tego powodu jest mi to zupełnie obojętne
    jaki bank mnie obsługuje, skoro i tak kredyt mam "za darmo".

    BTW: Co takiego złego wyczytałeś o GE?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2006-07-25 06:40:54
    Od: a...@g...pl

    Karol S napisał(a):

    > A co, źle mówił? Jak nie zaznaczysz to będą wiedzieli co z tym zrobić i
    > przyślą ci kartę :)

    Co racja to racja ;)

    > A czemu chcesz odstąpić? Coś nie tak z tym kredytem?

    Naczytałem się postów... A to ktoś nie dostał na czas druczków, a
    to ktoś za kikadziesiąt groszy trafił na listę BIKu... Ale chyba
    przesadzam...

    > Pewnie że chce wydoić. Są banki które doją jawnie i bezczelnie, a są
    > takie które doją kulturalnie i po cichu ;) W końcu na czymś bank musi
    > zarabiać.

    A ten doi jawnie i bezczelnie czy tak konspiracyjnie, po cichu ;) ?

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2006-07-25 06:58:38
    Od: a...@g...pl

    Liwiusz napisał(a):

    > BTW: Co takiego złego wyczytałeś o GE?

    Pomijając narzekania ludzi na problemy ze strony GE (niekompetencja
    infolinii), w sytacjach gdy nie włacili w terminie rat... to
    generalnie ludzie narzekają na infolinie., Wycztałem też o
    potworkach typu 80gr zadłużenia za dawno spłacony kredyt (i BIK w
    konsekwencji) czy niedostarczenie na czas druków wpłat i nie
    terminową wpłatą z tego powodu (konsekwencje jak wyżej)... I to
    chyba tyle. Nie mam żadnego porównania z innymi bankami więc nie
    wiem jak bardzo żle świadczy to o GE na tle innych banków...

    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2006-07-25 07:08:20
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Karol S" <k...@z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > które doją kulturalnie i po cichu ;) W końcu na czymś bank musi zarabiać.

    Kredyt GE "zero kosztów" jest wporządku, choć trzeba uważać by się z nimi
    dokładnie rozliczyć, co nie jest trudne jesli sie nie ma poślizgów w
    płatnościach. Za to karta która przysyłają później jest bardzo droga w
    uzywaniu, ale przecież zawsze możesz z niej zrezygnować, albo wrzucić do
    szuflady na "bardzo, bardzo trudne czy wyjątkowe" czasy. Ogólnie mam
    wrażenie, że kredyt "0" procent ma na celu głównie złapanie klienta. Aha i
    do tej karty dają jak na mój gust zbyt wysokie limity. Mojemu ojcu, który
    pokazał im tylko odcinek renty (niecałe 600zł) przydzielili ponad 5 tysięcy.
    Arek

  • 7. Data: 2006-07-25 08:06:05
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    <a...@g...pl> wrote in message

    > Wycztałem też o
    > potworkach typu 80gr zadłużenia za dawno spłacony kredyt (i BIK w
    konsekwencji)

    Bzdura - cztery lata temu wszystkie zadluzenia ponizej 10 zl lecialy do
    umorzenia bez wpisow. IMHO nic sie nie zmienilo

    > czy niedostarczenie na czas druków wpłat i nie
    terminową wpłatą z tego powodu (konsekwencje jak wyżej)...

    Na umowie masz absolutnie wszystkie dane potrzebne do prawidlowego i
    terminowego rozliczenia kredytu.
    BTW, W Polsce jest jakas mania ksiazeczkowa - to byl najczestszy argument
    niesplacajacych klientow.

    Pozdro

  • 8. Data: 2006-07-25 09:00:21
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w

    > Człowiek w sklepie nawijał mi 10 minut że "tego pola nie trzeba
    > zaznaczać, oni tam w banku wiedzą co z tym robić", zaznaczyłem bo
    > żadnych kart nie chcę, co oni ludzi chcą oszukać ?

    Po prostu za wydanie karty Visa sklep ma dodatkowa
    30 zlotowa prowizje. Jak nie bedziesz chcial karty,
    to beda mieli mniej kasy. Oczywiscie, mogles zaznaczyc
    krzyzyk, ale jesli w systemie komputerowym sklep
    wpisal, ze chcesz karte (a wpisal!) to musieliby umowe
    anulowac i sporzadzic ja jeszcze raz. Musi byc
    zbierznosc z tym co jest w systemie oraz na papierze.

    > W sklepie kupiłem tak na prawdę 2 rowery za łączną sumę 2000 zł.
    > W umowie ratalnej jest wpisane rower, wartość 2000 zł. Czy to nie
    > stwarza jakiś problemów ?

    Nie

> [...]
    > umowy. W umowie jest punkt mówiący że mam na to 2 tyg. od podpisania
    > umowy, ze zwrotem poniesionych przeze mnie kosztów (nie mam przy sobie

    Mozesz wypowiedz umowe do 14 dni. Zwracasz cala kwote
    kredytu + oplaty przygotowawcze (czasem cesje), wysylasz
    wypelniony formularz z umowy listem poleconym, podpinasz
    ksero dowodu wplat i umowa jest wypowiedziana.

    Neko

  • 9. Data: 2006-07-25 09:01:07
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_poczta.wp.pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał

[...]

    ----

    Generalnie GE to bardzo drogi bank

  • 10. Data: 2006-07-25 10:16:45
    Od: a...@g...pl

    Neko napisał(a):

    > Mozesz wypowiedz umowe do 14 dni. Zwracasz cala kwote
    > kredytu + oplaty przygotowawcze (czasem cesje), wysylasz
    > wypelniony formularz z umowy listem poleconym, podpinasz
    > ksero dowodu wplat i umowa jest wypowiedziana.

    Mam jeszcze jedno pytanie. Nie otrzymałem wczoraj kopii umowy
    kredytowej z moim podpisem, Dzisiaj człowiek w sklepie powiedział mi
    że nie może mi jej skopiować ponieważ wysłał już ją do GE, a
    umowę dostanę od GE.
    Pytanie moje, czy pracownik sklepu ma do tego prawo, i czy umowa od GE
    powinna przyjść w wersji z moim podpisem, bo wydaje mi się trochę
    dziwne że może być inaczej...

    Pozdrawiam.