  • Data: 2003-12-01 23:12:03
    Temat: Re: [RP] Szansa na niższe prowizje
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "K." <k...@w...pl> writes:

    > A to sorry - ale skad system do którego sie laczysz ma wiedziec ze Ty to Ty ?
    > Telepatia. No chyba ze chcesz mi mówic o ssh i uwierzytelnianiu przy pomocy
    > kluczy.

    O popatrz. Nie musza byc nawet klucze, wystarczy haslo w zaszyfrowanym
    strumieniu.

    > Wydawalo mi sie ze nie rozrózniales sytuacji w której karta zwraca PIN od
    > sytuacji w której karta tylko informuje (na zadanie autoryzacji PIN + kwota +
    > moze timestamp) - moge autoryzowac, nie moge autoryzowac i ew. autoryzacja
    > tylko
    > przez CA. W tym drugim przypadku mozna ograniczyc ilosc prób na jednostke
    > czasu.

    Masz racje - wydawalo Ci sie :-)

    Przytaczam interesujacy nas fragment:

    > A CA to pies? Ale OK. Jesli chodzi o karty bedace gdzies pomiedzy
    > prymitywna portmonetka, a kartami autoryzowanymi zewnetrznie. I co
    > niby PIN jest gdzies na karcie umieszczony? Tak explicite? Przeciez to
    > kompletny bezsens. Powinien byc w formie zakodowanej, a PIN
    > wprowadzany przez uzytkownika jest kodowany i wtedy porownywany. To
    > tak a propos analogii, o ktorej bylo dalej.

    Nikt nie mowi o zwracaniu PINu (czy jakichkolwiek tego typu danych)
    na zewnatrz karty, a tylko o formie przechowywania PINu na karcie.
    To ostatnie (z dokladnoscia do sensownych mozliwosci) nie ma
    specjalnego znaczenia.

    Naturalnie nie twierdze, ze PIN koniecznie jest w clear-tekscie.
    Moze to byc nawet tak trywialne jak matryca XOR przy dostepach do
    pamieci karty. Ale to sie wszystko odbywa w srodku, na zewnatrz tego
    nie widac.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH