    From: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Raiffeisen] Pozytywnie
    Date: Sat, 14 Jan 2006 18:30:53 GMT

    On Fri, 13 Jan 2006 07:49:09 +0100, Azazel <a...@p...fm> wrote:

    >zaraz zaraz. sugerujesz że teraz wyciągi do konta lokacyjnego (tego
    >starego) są płatne?

    Ogólnie w tym rajfajzenie panuje niezły burdel i chyba sami nie wiedzą
    o co im chodzi. Oto fakty:

    Pod koniec października jak co miesiąc dostaję jeden list z wyciągiem
    z karty kredytowej (generacja 18.X) oraz konta lokacyjnego (generacja
    19.X). Wszystko w normie.

    7 listopada wchodzi w życie nowy regulamin konta lokacyjnego i tabela
    opłat. Bank nie informuje klientów o tych zmianach, niezgodnie z
    dotychczas obowiązującym regulaminem. Regulamin i tabela zawiera
    JEDNOZNACZNY zapis, że wyciągi papierowe dla klientów korzystających z
    internetu są płatne w wysokości 5 zł. Niewiadomą pozostaje fakt, czy
    domyślnie wyciągi te zostały wyłączone.

    Pod koniec listopada dostaję list, w którym jest tylko wyciąg z karty
    kredytowej. Wciąż brak informacji o zmianie regulaminu i TOIP dla
    konta lokacyjnego. Brak wyciągu dla konta lokacyjnego rozumiem jako
    domyślne wyłączenie generacji wyciągów papierowych dla korzystających
    z netu.

    Pod koniec grudnia dostaję dwa listy:
    - wyciąg z karty kredytowej wraz z regulaminem i toip, które zmieniły
    się 5 grudnia
    - wyciąg z konta lokacyjnego wraz z regulaminem i toip, które zmieniły
    się 7 listopada (tylko wyciąg bieżący, nie ma wyciągu zaległego, który
    nie przyszedł w poprzednim miesiącu). Rozumiem, że domyślne wyłączenie
    generacji wyciągów przestało obowiązywać :)))

    Żadna prowizja za wyciąg nie została dotychczas pobrana.

    Dziś spróbowałem wyjaśnić to wszystko w infolinii, i spytać czy
    wyciągi papierowe mam włączone czy nie, i czy będę za to płacić czy
    nie. Konsultant stanowczo twierdził, że jeden wyciąg papierowy
    pozostaje bezpłatny, mimo korzystania z netu. Na moje pytanie jak
    wobec tego wytłumaczyć zapis w regulaminie i TOIP, przeczytał go, i
    usiłował mi wmówić, że znaczy on co innego niż jest napisane (a jest
    napisane naprawdę jasno i wprost).
    Poprosiłem o przełączenie do kierownika zmiany, który potwierdził, że
    wyciągi papierowe pozostają bezpłatne, nie umiał jednak wyjaśnić,
    dlaczego regulamin i toip stanowią inaczej. W ramach reklamacji
    poprosiłem o bezpłatne wysłanie brakującego wyciągu z listopada.
    Zapisałem datę, godzinę i nazwisko kierownika.

    O ile zatem infolinia nie dezinformuje, to sytuacja jest taka, że bank
    postanowił działać niezgodnie z własnym regulaminem i toip, lecz na
    korzyść klientów.
    Od poważnego banku oczekiwałbym jednak innego zachowania, w
    szczególności nie dopuszczanie do takiego burdelu.

    PG