-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
From: Tomasz <t...@p...fm>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Raiffeisen - regulamin i moje wątpliwości. - PIĘTNUJĘ TEN BANK!
Date: Wed, 04 Jan 2006 15:51:21 +0100
Organization: http://news.icm.edu.pl/
Lines: 34
Message-ID: <dpgnd8$fgk$1@achot.icm.edu.pl>
References: <dob9kk$5rl$1@achot.icm.edu.pl> <dobeus$4np$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: chello083144086187.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: achot.icm.edu.pl 1136386280 15892 83.144.86.187 (4 Jan 2006 14:51:20 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Jan 2006 14:51:20 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <dobeus$4np$1@inews.gazeta.pl>
X-Accept-Language: en-us, en
User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:374094
[ ukryj nagłówki ]Dawid Kulbicki wrote:
> Tomasz wrote:
>
>> 1. Martwi mnie zapis § 15 ust. 2...
>
>
> Reklamować możesz wszystko, a bank wprowadził taki zapis aby mógł w
> ogóle obciążyć posiadacza. Ale w przypadku wątpliwości musi udowodnić,
> że dokonałeś tej transakcji. Bank rozliczając transakcję dokonaną przy
> użyciu POSa nie wie czy podpis jest prawidłowy, ani nawet czy jest.
> Wtedy dopierą żąda dokumentu obciążeniowego od akceptanta i jeśli tam
> nie ma podpisu lub podpis jest podrobiony, to jest przawdopodobne, że to
> nie ty płaciłeś.
Nie masz racji.
Przeczytaj dokładnie zapis i poproś o wykładnię Banku.
"nie zwalnia z odpowiedzialności za dokonaną transakcję"
Zgodnie z otrzymaną wykładnią Banku transakcja taka może ale nie musi
być uznana na korzyść klienta. Cytuję: "Jeśli do transakcji doszło z
winy klienta (...) nie zostanie uznana. W przypadku zgłoszenia faktu
kradzieży karty przed dokonaniem reklamowanej transakcji (...) klient
nie poniesie szkody (...) o ile dopełnił obowiązków o których mowa (...)."
>
>> 2. Martwi mnie również zapis § 36 ust. 5 pkt 2...
>> Czy mam rozumieć, że Bank w ogóle nie odpowiada za transakcje
>> internetowe?...
>
>
> Bank nie odpowiada. Zazwyczaj odpowiada akceptant lub agent rozliczeniowy.
Dostałem pisemną wykładnię: odpowiedzialność spoczywa na kliencie.
Tomek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- Jak to kupić?
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Zabawny epizod z Santander Consumerem
- Zapamiętana karta w aplikacji
- Velo -- zgłoszenie incydentu
- Velo -- kradzież czy bałagan?...
- Velo bank nie odpuszcza?...
- Velo jak zwykle bredzi...
- Od setki do setki...
- Velo ostrzega przed sobą?
- Nest -- polecenie
Najnowsze wątki
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- 2024-09-20 Jak to kupić?
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-12 Zabawny epizod z Santander Consumerem
- 2024-09-12 Zapamiętana karta w aplikacji
- 2024-09-11 Velo -- zgłoszenie incydentu
- 2024-09-10 Velo -- kradzież czy bałagan?...
- 2024-09-10 Velo bank nie odpuszcza?...
- 2024-09-05 Velo jak zwykle bredzi...
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-30 Velo ostrzega przed sobą?
- 2024-08-29 Nest -- polecenie