eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRaiffeisen - regulamin i moje wątpliwości.Re: Raiffeisen - regulamin i moje wątpliwości. - PIĘTNUJĘ TEN BANK!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: Tomasz <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Raiffeisen - regulamin i moje wątpliwości. - PIĘTNUJĘ TEN BANK!
    Date: Wed, 04 Jan 2006 15:51:21 +0100
    Organization: http://news.icm.edu.pl/
    Lines: 34
    Message-ID: <dpgnd8$fgk$1@achot.icm.edu.pl>
    References: <dob9kk$5rl$1@achot.icm.edu.pl> <dobeus$4np$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello083144086187.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: achot.icm.edu.pl 1136386280 15892 83.144.86.187 (4 Jan 2006 14:51:20 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Jan 2006 14:51:20 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <dobeus$4np$1@inews.gazeta.pl>
    X-Accept-Language: en-us, en
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:374094
    [ ukryj nagłówki ]

    Dawid Kulbicki wrote:
    > Tomasz wrote:
    >
    >> 1. Martwi mnie zapis § 15 ust. 2...
    >
    >
    > Reklamować możesz wszystko, a bank wprowadził taki zapis aby mógł w
    > ogóle obciążyć posiadacza. Ale w przypadku wątpliwości musi udowodnić,
    > że dokonałeś tej transakcji. Bank rozliczając transakcję dokonaną przy
    > użyciu POSa nie wie czy podpis jest prawidłowy, ani nawet czy jest.
    > Wtedy dopierą żąda dokumentu obciążeniowego od akceptanta i jeśli tam
    > nie ma podpisu lub podpis jest podrobiony, to jest przawdopodobne, że to
    > nie ty płaciłeś.

    Nie masz racji.
    Przeczytaj dokładnie zapis i poproś o wykładnię Banku.
    "nie zwalnia z odpowiedzialności za dokonaną transakcję"
    Zgodnie z otrzymaną wykładnią Banku transakcja taka może ale nie musi
    być uznana na korzyść klienta. Cytuję: "Jeśli do transakcji doszło z
    winy klienta (...) nie zostanie uznana. W przypadku zgłoszenia faktu
    kradzieży karty przed dokonaniem reklamowanej transakcji (...) klient
    nie poniesie szkody (...) o ile dopełnił obowiązków o których mowa (...)."

    >
    >> 2. Martwi mnie również zapis § 36 ust. 5 pkt 2...
    >> Czy mam rozumieć, że Bank w ogóle nie odpowiada za transakcje
    >> internetowe?...
    >
    >
    > Bank nie odpowiada. Zazwyczaj odpowiada akceptant lub agent rozliczeniowy.

    Dostałem pisemną wykładnię: odpowiedzialność spoczywa na kliencie.

    Tomek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1