  • Data: 2002-12-20 18:02:58
    Temat: Re: Raport Bankier.pl o Kartach
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Spójrz na udział należności nieregularnych w polskich bankach.
    > Wnikliwa ocena zdolności kredytowej nie jest w takiej sytyuacji
    niczym dziwnym.

    20%. Zauwaz jednak, ze takie instytucje jak Lukas, Zagiel i inne radza
    sobie dobrze i zwiekszaja akcje kredytowa.
    Wlasie nie wiem jak to jest z tym udzialem naleznosci wyliczanym - czy
    20% wszystkich udzielonuych kredytow, czy 20% sumy - a jesli sumy - to
    przeciez kredyt dla Stoczni Szczecinskiej - to kilkadziesiat tysiecy
    takich drobnych kredytow - wiec to obala te teze! (a wydaje mi sie, ze
    wlasnie jest tak..)
    Patrzac na wspomniane instytuje kredytowe - mozna sobie z tym
    poradzic- czego dowodzi przyklad smaego Lukasa, ktory ma najbardziej
    liebralne warunki udzielania KK.

    > Nie zapominaj jak ten bank osiągnął taką pozycję. Byli pierwsi, to
    bardzo ważne.

    mBank tez byl pierwszy :) Jak widac - klientow mozna
    przyciiagnac -oczywisce zalezy jakich - ale robiac rto co EGG -
    spokojnie mozna odciagnac dotychczaoswych klientow Citka...

    > Ale obecnie w USA toczą się procesy przeciwko CitiGroup, między
    innymi o
    > przyznawanie kredytów,kart kredytowych ludziom o najniższej
    zdolności
    > kredytowej, którzy wciągani są w kolejną spiralę
    zadłużenia...(skomplikowany
    > problem).

    Ano. Tylko ze dla takich ludzi oprocentowanie jest ok 26% (czyli
    najnizsze z naszych ;) (a normalnie jest ok. 10-12%). W ciagu roku
    bodaje oglaszanych jest 1,5 mln bankructw osob fizycznych ;)
    Czy ja wiem czy to nam groziu - ze wskaznkiem 2/100?

    > Nie sądzę. To zależy od indywidualnych porzeb każdego z Nas. Ja mam
    wysoką
    > pożyczkę w koncie o niskim oprocentowaniu i to jest dla mnie
    korzystniejsze.
    > Z puktu widzenia banków, na pewno tak.

    Ja uwazam, ze warto - jesli sie ja dobrze uzywa. Przeciez KK + debet
    w koncie to idealne rozwiazanie ;)