  • Data: 2015-01-09 16:09:49
    Temat: Re: Raport z KRD - wiarygodny?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    >Dziwi mnie, że wybory nie zostały kiedyś tak raz na zawsze załatwione
    >(do niedawna nie miałem nawet żadnych podejrzeń że to tak nie jest
    >zrobione).

    No bo chyba bylo.

    >Jeden serwer i dostęp dla poszczególnych komisji. Przecież tych
    >komisji jest znacznie mniej niż klientów banku. Przecież oni nie
    >wpisują każdego głosu osobno tylko podliczone - w sumie chyba
    >parędziesiąt liczb całkowitych (góra 4-bajtowych) na komisję - czyli
    >około 1kB danych na komisję (zakładając że listy są już wcześniej
    >wpisane). Wydaje się, że to śmieszne ilości do przesłania/obrobienia.

    po ubraniu w XML troche wiecej, ale tylko troche.

    I o ile wiem to mniej wiecej tak wyglada, tylko ostatnio cos robili i
    nie zadzialalo.

    Ale nie da sie "na zawsze". Platformy sie zmieniaja, systemy
    operacyjne, sposoby autoryzacji, a w koncu ordynacja wyborcza.

    Kiedys mogles wpasc na pomysl ze najlepszym rozwiazaniem bedzie modem
    i telefon, bo w koncu telefon w kazdej komisji jest, a internet chyba
    niekoniecznie.
    Dzis moze byc problem z zakupem modemu i skonfigurowaniem, lepszy
    bedzie tablet/smartfon z Androidem.

    A ze ta informatyka rozwija sie szybciej niz kolejne wybory, to sie
    nie ma co dziwic, ze co chwila cos trzeba zmieniac :-)

    J.