  • Data: 2012-02-16 16:15:04
    Temat: Re: "Ratowanie" Grecji...
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:gcomj75le0su6k4co08sr8p50qb33nl4gj@4ax.
    com...

    > Cos mi to wygląda raczej na dyskretne zasilanie niemieckich i
    > francuskich banków, niż ratowanie Grecji: nie chodzi o to by złapać
    > króliczka, ale o to by gonić go (zwłaszcza jeśli za pogoń dobrze
    > płacą) :-)

    Upraszczasz to, i to bardzo. Można sobie wyobrazić o wiele lepsze i tańsze
    sposoby zasilenia banków. Według mnie jest to jednak realna forma pomocy
    państwu greckiemu (nie muszą obsługiwać zadłużenia z własnych środków,
    spłacić go i tak nie spłacą, a decyzja o zaprzestaniu obsługiwania łatwo i
    szybko nie przychodzi).

    Co do ogólnego obrazu sytuacji, uważam iż dla świata byłoby najlepiej, gdyby
    Grecy postąpili mniej więcej tak jak Islandczycy. Czyli powiedzieli
    kołchozowi: mamy was w dupie. Odechciałoby się kołchoźnikom rozszerzania
    kołchozu.