eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwRazem z Prof. Balcerowiczem gratulujemy Slowacji wzrostu PKB › Re: Razem z Prof. Balcerowiczem gratulujemy Slowacji wzrostu PKB
    From: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Razem z Prof. Balcerowiczem gratulujemy Slowacji wzrostu PKB
    Date: Fri, 05 Jun 2009 16:26:41 +0200
    <h09d3l$1eg$1@news.interia.pl> <h09f8l$4p8$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h0aile$knt$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h0am1p$smt$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h0b471$93s$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h0b4gq$9ha$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h0b4lp$3qc$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h0b5mi$66a$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h0b77l$d88$2@nemesis.news.neostrada.pl>
    <h0b84t$boj$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h0b8fr$ch2$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h0b8kf$ci4$2@atlantis.news.neostrada.pl>
    <h0b9bq$go5$1@nemesis.news.neostrada.pl>

    skippy pisze:
    > Użytkownik "Jerzy Olszewski" <j...@i...com.pl> napisał w wiadomości

    > Że cienko coś jak na szczyty hossy i prosperity.

    Widzę, że uwierzyłeś w te lewackie brednie, że obniżać podatki można
    jedynie w czasie prosperity (a w domyśle podwyższać w czasie załamania ,
    czy kryzysu).

    Potem już tylko trzeba za każdym razem powtarzać , że "zasadniczo to
    należy obniżać podatki, ale nie teraz, bo wicie, rozumicie, czasy są
    trudne i niepewne". Ponieważ jednak czasy są zawsze trudne i niepewne,
    więc lewacy czy to z SLD, czy z PO, potrafią tylko podatki podwyższać.

    Otóż , gdyby nie nadmierny fiskalizm , może nie byłoby takiego załamania
    jakie mamy i będziemy mieli ?

    Przy okazji drobne wyjaśnienie. Ktoś tu (chyba XXL) zapytał się niedawno
    "no i co , gdzie jest ten zapowiadany głęboki kryzys?".

    Jak inaczej można nazwać sytuację obniżenia dynamiki PKB z 7% do 0,8%,
    Zapaści głównego indeksu giełdowego o 60% i deprecjacji waluty wobec
    walut rezerwowych o 75%, jak nie krachem ?

    W statystykach ratuje nas tylko , jak już wcześniej pisałem, to, że nie
    mammy już wprowadzonego euro, bo byłaby tragedia, gdyby nie poduszka
    walutowa. Elastyczne dostosowanie złotego do sytuacji, kosztem realnej
    siły nabywczej obywateli.