    From: "kashmiri" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Realizacja zagranicznego czeku...?!
    Date: Tue, 11 Mar 2008 03:32:35 -0000

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:d2dfbefdb51e887b214df8d7e9b485fd@news.home.net.
    pl...
    > witam
    >
    > Mamy następującą (hipotetyczną) sytuację: pracuję w firmie X w UK i
    > pracodawca zamiast przelać kasę na konto daje mi czek.
    >
    > Zakładam, że najłatwiej "spieniężyć" go w banku, w którym ww. pracodawca
    > ma
    > konto. Czy jeżeli na koncie są środki to czy kasa jest od ręki? Czy musi
    > być to ten sam oddział czy można iść do innego (np. w innym mieście)?

    Jeżeli jest to czek gotówkowy, to tak, od ręki. Można iść do dowolnego
    oddziału banku, który wydał czek.
    Jeżeli jest to czek "crossed", możliwa jest tylko wypłata wartości na konto.

    > Czy jeżeli zaniosę taki czek do innego banku (w tym samym kraju) to jaka
    > będzie procedura wypłaty? Czy są jakieś limity, a może opłaty za
    > realizację
    > czeku?

    Czeki gotówkowe - wątpię, czy w ogóle możliwe.
    Jeżeli zaś masz konto w tym banku, możesz zlecić wpłacenie wartości czeku na
    to konto - clearing trwa 3-5 dni roboczych.

    > Jaka jest jazda jak się taki czek przywiezie do Polski wiem...najlepiej
    > nie
    > popełniać takiego błędu!

    Bank w PL pobiera prowizję od realizacji czeków zagranicznych - sprawdź w
    TOiP.
    Raczej (ale nie na 100%) musisz też mieć konto w tym banku.

    > pozdrawiam
    > i jak zwykle liczę na praktyczne informacje ;-)
    >
    > pozdr.
    > RobertS

    Pozdrawiam również. Mam nadzieję że się przyda.
    k.