eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRzecznik Finansowy zapowiada przetrzepanie skóry bankomRe: Rzecznik Finansowy zapowiada przetrzepanie skóry bankom
  • Data: 2020-09-26 23:13:04
    Temat: Re: Rzecznik Finansowy zapowiada przetrzepanie skóry bankom
    Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2020-09-24 o 17:24, witrak() pisze:
    > ...które kiesko traktują klientów składających reklamacje nieautoryzowanych ociążeń
    rachunków.
    >
    > https://tvn24.pl/biznes/pieniadze/nieautoryzowane-tr
    ansakcje-platnicze-banki-odnotowaly-wiecej-zgloszen-
    rzecznik-finansowy-4696573
    >
    >
    > "Na taki wzrost największy wpływ miały działania oszustów w drugim miesiącu
    epidemii, czyli od 15 kwietnia do 14 maja 2020 roku, kiedy ankietowane banki
    zanotowały niemal 9 tysięcy zgłoszeń, wobec 6,2 tysiąca rok wcześniej. To wzrost o
    ponad 40 procent" - czytamy w komunikacie.
    >
    > "To niepokojące dane, bo utrzymywanie przez część banków niezgodnych z prawem
    procedur działania, będzie skutkowało kolejnymi wnioskami o naszą interwencję. Tym
    bardziej że z dostarczonych danych wynika, że niecała połowa zgłoszeń
    nieautoryzowanych transakcji jest rozpatrywana w terminach określonych w ustawie" -
    podkreślił Mariusz Golecki.
    >
    > A banki reagują! Historia:
    > Dzwoni duży bank, aby przeprowadzić weryfikację przelewu (faktycznie trochę duży,
    więc nie mam pretensji). Pani grzecznie (jak zwykle) pyta czy może, potem zadaje
    serię pytań, które w przeświadczeniu banku powinny wystarczyć do potwierdzenia, że ja
    to ja, a następnie odczytuje mi rotę informacji o nowych rodzajach przestępstw,
    głównie wyłudzeń na wnuczka itp. (system sprawdza PESEL i dobiera odpowiedni tekst?),
    aż wreszcie BUM!
    > Pada pytanie, czy ten przelew nie jest przypadkiem związany z okolicznościami
    wskazanymi w "rocie objaśnienia".
    > Trochę mnie przytyka, ale reaguję: tłumaczę pani, że poprzednie pytania były OK, bo
    służyły potwierdzeniu mojej tożsamości - a więc również zapewnieniu bezpieczeństwa
    mojej kasy - ale na to pytanie nie mam obowiązku odpowiedzieć.
    > Panie - zaskoczona... Po chwili formułuje pytanie inaczej, ale dalej jego istota
    się nie zmienia - mam potwierdzić, że jest/nie jest to okup, "pomoc wnuczkowi" itp.
    Objaśniam jeszcze raz, że nie mam obowiązku i że nie odpowiem.
    > Pani przez moment usiłuje przekonywać, ale wreszcie daje za wygraną.
    > Przelew przechodzi.
    >
    > Spotkaliście się z czymś podobnym, albo z innym objawem nagłego "wzrostu dbałości
    banków" o bezpieczeństwo naszych pieniędzy?
    >
    > Ja nie miałbym nic przeciwko potwierdzaniu przelewów na kwoty większe niż na zakup
    telewizora 80 cali, czy iRobot Roomba s9+, ale robię te przelewy od nastu miesięcy w
    kółko pomiędzy tymi samymi kontami i prawie za każdym razem, jak suma jest okrągła,
    zawracają mi głowę...
    >
    > Piszę o tym, bo ostatnio inny bank zablokował mi kasę na kilka dni i tylko moja
    determinacja i spędzenie prawie 3 godzin przy telefonie (na słuchaniu muzyczki i
    wielokrotnym objaśnianiu charakteru okoliczności pojawienia się problemu). A rzecz
    była prosta: nie udało mi się potwierdzić tożsamości (zapytali mnie o fakt sprzed
    wielu lat) i bank uznał, że nie musi mnie informować, że wszystkie dalsze przelewy
    już nawet w ogóle weryfikowane nie będą, tylko będą kwalifikowane jako próby
    nieautoryzowanych transakcji.
    >
    > Dlatego łączę tę absurdalne chwilami działania z pogrożeniem paluszkiem bankom
    (zwłaszcza, że uprawnienia RF przejdą od początku 2021 do UOKIK).
    >
    > witrak()
    >

    Myślałem, że tu chodzi o takie przypadki, jak mój z wątku "Chargeback to
    fikcja" <reos5p$1rtn$1@gioia.aioe.org>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1