  • Data: 2004-11-30 18:33:14
    Temat: Re: SKOK ....kasy oszczednosciowo - kredytowe
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Wieczorek" <i...@n...lubie.spamu.org> napisał w
    wiadomości news:coi9eq$2qsn$1@news2.ipartners.pl...
    > Z drugiej jednak strony z tego co ja pamiętam (a chyba tylko to utkiwło
    > mi w pamięci) najwazniejszym zarzutem był fakt, że osoby bezpośrednio
    > związane z kasami biorą poważny udział w przygotowywaniu ustaw, które
    > owych kas dotyczą. Nie wiem jak jest naprawdę i nie jestem w stanie się
    > tego dowiedziec, ale zbyt bliskie powiązanie osób tworzących prawo
    > z przedmiotego tego prawa musi rodzic brzydkie podejrzenia - nawet
    > jeśli nie natury prawnej to co najmniej moralnej.
    > Niestety nie jestem w stanie zweryfikowac danych ze wspomnianego
> [...]

    Z tym nie będę polemizować, bo zapewne tak rzeczywiście było. Pragnę jednak
    zauważyć, że przepisy dotyczące banków są tworzone przez, a co najmniej przy
    udziale, bankowców. Jakie to ma przełożenie na stanowiska nich, tego autor
    nie napisał. Poza tym przepisy o korporacjach prawniczych - przez adwokatów
    i radców. Przepisy o wypełnianiu pitów - przez księgowych i doradców
    podatkowych. To przykłady z ostatniego czasu. Jestem w związku z tym pewien,
    że tak po prostu wygląda sposób tworzenia ustaw w naszym kraju i wytykanie
    tylko jednej grupie, że tak robi jest cokolwiek niepoważne. Szczególnie
    jeśli się to robi za pomocą artykułu w poważnym czasopismie.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko