    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console20>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SKOK to ludzka instytucja finansowa
    Date: Fri, 18 Feb 2011 17:47:57 +0100

    "Jan Werbinski" 4d5b8efd$0$2492$6...@n...neostrada.pl

    > Racja. Po nagłośnieniu przez media dyrektor powinien
    > zwołac konferencję prasową ogłosić darowanie długu
    > i publicznie ukarać wrednego pracownika. A potem robić to samo co zwykle. :)

    Dokładnie tak. Problem jest poważny wbrew pozorom.
    Kaleka matka powinna znaleźć się pod opieką zdrowego
    państwa, nie zaś postrzegać to państwo jako coś potwornego.

    Są takie ,,fajne'' napisy: ,,Naprawdę chcesz być na jego miejscu?''.
    Pytanie związane z jest z kopertówką ;) dla inwalidy -- malowaną
    na parkingach.

    Nawet zbrodniarze czasami mieli więcej tak zwanego serca niż ten SKOK.

    -=-

    Inna sprawa to ,,majątki'' zostawiane przez ludzi.
    Jak to jest, że Polacy nie potrafią dorobić się niczego
    wartościowego? Jak w takim czymś zobaczyć sens czwartego
    przykazania Boskiego?

    Ale jak tu bogacić się, gdy średnia pensja nie starcza na nic poza wegetacją?

    Mnie, gdy dobrze płaciłem za pracę, odsunięto od życia.
    Poznałem wówczas nie tylko wartość pieniądza, którym
    wcześniej szastałem, ale i wartość Kościoła oraz innych
    ,,dobrodziejnych'' instytucji czy firm. :)

    Aż w końcu zauważyłem, że jedynie ludzkim jest ustrój
    bezlitosnego ;) kapitalizmu -- kreuje on ludzi zaradnych
    i oszczędnych oraz narzuca głupolom myślenie ludzi mądrych.

    A kto to mądry? Mądry nakarmi i siebie, i swoich przyjaciół,
    i swoich wrogów. Głupiec tymczasem doprowadzi do upadłości
    i siebie, i swoich przyjaciół, i czasami :) swoich wrogów...
    A następnie głupiec poprosi o dofinansowanie... :)

    -=-

    O zgrozo!! Doszedłem tym samym do postulatów
    nauki Kościoła rzymskokatolickiego:

    -- nie wybaczać tym, którzy nie proszą o wybaczenie

    -- wybaczać mądrze, rozważnie, nie hurtowo, jak leci
    (są warunki spowiedzi i rozgrzeszenia)

    -- Bóg jest na tyle wszechmogący, że potrafi dawać
    każdemu bezpośrednio i każda instytucja charytatywna
    jest niepotrzebna w zdrowym państwie

    (ZUS itp. instytucje nie są charytatywne;
    podobnie rzecz się ma nie tylko z ludźmi
    niedołężnymi, ale i z dziećmi)

    -- płacić za pracę, nie za nic
    (pracą nie jest zbieranie na tacę;
    zbieraniem trudnią się banki i nie
    tylko nie chcą za to pieniędzy, ale
    odwrotnie -- banki płacą za możliwość
    skrupulatnego zbierania/liczenia
    i przekazywania zbiorów pod wskazany adres)

    Tuska premierowanie podoba się mi.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'