    From: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SKOKi vs Banki
    Date: Sun, 14 Nov 2004 22:50:00 +0100

    Użytkownik "Jacek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:30df.00000011.4197bb28@newsgate.onet.pl...

    > Bo inne mają cele. Celem Providenta jest generowanie zysku dla właściciela
    > poprzez oferowanie pożyczek na lichwiarski procent. Celem SKOKów nie jest
    > generowanie zysków, tylko samopomoc członków.

    Szczytne hasła :)

    > A słyszałeś o lokatach w Providencie?

    Pozostańmy przy kredytach.

    > A nie pomylił Ci się przypadkiem zręczny marketing ze szczytną IMO ideą?

    IMO jednym z czołowych marketingowców (ale, bynajmniej, nie tylko
    marketingowców) w tym kraju jest Grzegorz Bierecki, prezes KSKOK.

    > I to jest właśnie podstawowy błąd w Twoim rozumowaniu. Celem SKOKów nie
    jest
    > maksymalizacja zysków, tylko oferowanie swoim członkom pewnych łatwo
    dstępnych
    > usług finansowach.

    Celem, owszem, ale śmiem wątpić, czy tak wszystkim zależy na jego
    realizacji...

    > A tak BTW przeczytałeś jakiego są to rzędu zyski? 14.2 mln na
    > 100 SKOKów w poprzednim roku. Co daje 142 tys. na 1 SKOK. Co daje jakieś
    _12
    > tys._ na jeden SKOK na miesiąc. Toż byle geszeft daje więcej.

    Oczywiście ten wynik powstał po odliczeniu kosztów poniesionych na
    przejmowanie nierentownych Kas oraz wydatków na inwestycje. Np. stawianie
    wypasionych lokali w ścisłych centrach miast.

    > I cóż w tym dziwnego, że się konsolidują? Duży może więcej ;-)

    Oprócz powyższego, konsolidują się też dlatego, że te mniejsze, działające
    bardziej dla ludzi, okazują się nierentowne i nie należy ich sztucznie
    podtrzymywać.

    Klientów to

    > IMO różnice są fundamentalne.

    Pozwolę sobie się nie zgodzić :)

    > Być może tak jest, że zaczyna to iść w złym kierunku. Brak mi danych, żeby
    > obiektywnie ocenić. Dla mnie na przykład oferta kredytu w SKOKu na 8% + 8%
    > prowizji jest zaprzeczeniem jego idei i robieniem ludziom wody z mózgu.
    > Podobnie mam mieszane uczucia, gdy w moim mieście przy reprezentacyjnym
    deptaku
    > (czynsze!) otwierana jest placówka SKOKu.
    >
    > SKOKI TAK. WYPACZENIA NIE.

    O właśnie. Ten akapit podsumowuje w moim przekonaniu wszystko to, co się
    obecnie dzieje z ideą skokizmu. Idea sobie, a realia sobie.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko